Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

panasonic accuboor draait door

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over een panasonic accuboormachine. Ben er al jaren heel blij mee. Maar hij vertoond toch nu wat kuren.
    Op het moment dat ik de knop loslaat draait de machine af en toe door ipv dat hij direct stopt. Er blijft geen kracht op staan maar het lijkt wel of hij de kop uit laat draaien ipv afremt. Weten jullie wat dit is en of ik het makkelijk zelf kan repareren. Zit geen garantie meer op ben ik bang.

het gaat om een soortgelijke als deze:
    boor.jpg

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr Alex

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Als hij het af en toe doet (en er zit geen garantie meer op) dan zit er mogelijk ergens een slecht contact. Open doen en uitblazen/kuisen en contacten nagaan kan het mogelijk oplossen.

Of een nieuwe schakelaar monteren.
    Zijn vast goedkoper dan een nieuwe machine
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Dank voor jullie reactie. Ik was eigenlijk er niet vanuit gegaan dat het zo makkelijk kon zijn als de schakelaar zelf.

Ik had pas geleden ook een defecte schakelaar op een ouder model. Die zijn niet extra waterbestendig bleek...
    Ik heb toe maar een nieuwe body gekocht, haalde niet al teveel uit met het (laten) monteren van een nieuwe schakelaar en dus was de keus voor mij duidelijk. Accu's zijn toch het kostbaarste deel van de machine...

Schakelaar is simpel zelf te vervangen als je enige technische kennis hebt.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Bij het oude model blijft de schakelaar soms hangen door stof. Je kan de body simpel splitsen, alles stofvrij maken en weer monteren. Ook heb ik wel gehad dat de contacten in de schakelaar verbrandden. Je kan de schakelaar voorzichtig openmaken. Onderin liggen de contactplaatjes. Wees voorzichtig met de snelheidsregeling, die er ook in zit.

ok dank voor de tips allemaal. Ik ga dit weekend eens kijken of ik hem schoon en weer aan de praat krijg.

Forum Rechten