Wat is dit voor hout (boom) ?

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ok, ik ga er niks moois mee knutselen, maar ik wil hier wat paddestoelen gaan kweken
Nu ligt er hier in het bos een redelijk vers omgewaaide boom die ook in stukken is gehakt
Nu weet ik niet of dit geschikt hout is daarvoor (geen idee wat voor boom het is)

Iemand hier die het wel weet ?

20151207_121421.jpg

20151207_121428.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
omdat er geen verdere reacties zijn denk ik dat de rest het stilzwijgend met je eens is, dank je
ik weet nu wel paddestoelen ik er op kan enten
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Of Amerikaanse Vogelkers, die vormt niet altijd van die spikkels. Voor Beuk vind ik de jaarringen wel erg grof.

Wat betreft de houtkleur en de bladeren waarschijnlijk Esdoorn, wel is de bast erg donker voor Esdoorn
 
Laatst bewerkt:

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Met het dun hard en glad buitenkantje zou het dus wel Berk kunnen zijn, maar het is bijna onmogelijk om het te IDen van een foto zoals hier.

Zo Ik zou zeggen het is dus R O T hout, of bijna zo :D
 
Laatst bewerkt:

Edgar

Actieve deelnemer
13 dec 2015
34
0
Volgens mij Zoete kers (prunus avium) op de stobbe zie je idd nog het dunne harde velletje zoals een berk ook heeft, het hout van vogelkers (prunus serotina) is wat geelbruiner van kleur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.