Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Wat is dit voor hout (boom) ?

Ok, ik ga er niks moois mee knutselen, maar ik wil hier wat paddestoelen gaan kweken
    Nu ligt er hier in het bos een redelijk vers omgewaaide boom die ook in stukken is gehakt
    Nu weet ik niet of dit geschikt hout is daarvoor (geen idee wat voor boom het is)

Iemand hier die het wel weet ?

20151207_121421.jpg

20151207_121428.jpg
    Met een hamer past alles...

Als ik naar de schors kijk, zou Beuken een optie zijn.
    Zie trouwens ook beukenblad.

omdat er geen verdere reacties zijn denk ik dat de rest het stilzwijgend met je eens is, dank je
    ik weet nu wel paddestoelen ik er op kan enten

Het heeft ook wel wat van esdoorn. Daar lijken de bladeren ook wel wat van te hebben.

Of Amerikaanse Vogelkers, die vormt niet altijd van die spikkels. Voor Beuk vind ik de jaarringen wel erg grof.

Wat betreft de houtkleur en de bladeren waarschijnlijk Esdoorn, wel is de bast erg donker voor Esdoorn
    Laatst gewijzigd door svenskapelsin; 10-12-15 om 22:18.

Het donkere lijkt mij omdat de barst nat is/lijkt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Met het dun hard en glad buitenkantje zou het dus wel Berk kunnen zijn, maar het is bijna onmogelijk om het te IDen van een foto zoals hier.

Zo Ik zou zeggen het is dus R O T hout, of bijna zo
    Laatst gewijzigd door Leo Van Der Loo; 11-12-15 om 00:06.

Ai....nog meer mogelijkheden
    ik zal teruggaan en nog wat foto's maken

Volgens mij Zoete kers (prunus avium) op de stobbe zie je idd nog het dunne harde velletje zoals een berk ook heeft, het hout van vogelkers (prunus serotina) is wat geelbruiner van kleur

Best wat detailfoto's trekken, liefst ook van de bladeren die er rond liggen. Kan vanalles zijn.

Forum Rechten