Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Inca Lintzaag 260

Inca Lintzaag 260

Een tijdje geleden heb ik een lintzaag van O Peatey gekocht uit deze thread:

http://www.woodworking.nl/showthread...-type-Euro-260

Het betreft de bekende door O Peatey gereviseerde modellen:

Behuizing, zaagtafel en wielen uit gegoten aluminium
    Tafelmodel +/- 1m hoog
    Gebruiksaanwijzing aanwezig
    Uitlading: 260 mm
    Zaaghoogte: 155 mm
    Zaagtafel: 320 x 320 mm
    Verstelbaar tot: 45 o
    Wieldiameter: 280 mm
    Zaaglintlengte: 1870 - 1880 mm
    Zaaglintbreedte: 3 – 15 mm
    Motor: 220 – 240 V

Het enige wat met de machine is gebeurd is opgehaald bij O Peatey en daarna in de werkplaats geplaatst. De bedoeling was plaatsing op de nieuwe werkbank die ik ging bouwen echter is ondertussen mijn idee voor de werkbank compleet veranderd. Daarom, indien iemand de zaag graag wil hebben, mag deze voor 300 euro weer van eigenaar wisselen.

De zaag kan in Haarlem of Alkmaar opgehaald worden.

IMG_20150826_123533.jpgIMG_20150826_123528.jpgIMG_20150826_123522.jpgIMG_20150826_123514.jpgIMG_20150826_123509.jpgIMG_20150826_123619.jpgIMG_20150826_123537.jpg

Hallo, is deze mooie machine nog te koop? Is hij geschikt voor het kleinere werk? Ik werk veel met lindehout met een dikte van zo'n vier 4 centimeter. Ik zaag vaak vrij kleine stukjes, wat nog best wel wat precisie vraagt. OP het moment het ik een Powerplus POWX180 Bandzaag 350 watt, wat ik beschouw als een miskoop, want hij is niet af te stellen en zaagt vreselijk scheef. De inca werd me aangeraden op het forum.
    Vriendelijke groeten,

Annemiek

Ja, de machine is nog te koop.

Ik heb even gezocht naar een video materiaal van dit type zaag:

https://www.youtube.com/watch?v=3SW7e54nLw0

Er zijn volop verschillende zaagbladen voor te koop zodat eigenlijk elk werk moet kunnen lukken naar mijn idee. Ik kan niet anders zeggen dan dat de mensen hier op dit forum heel hulpvaardig en eerlijk zijn dus als zij daar jou ergens hebben aangeraden dat deze zaag is wat jij zoekt, dan ga ik er van uit dat dat klopt.

Neem gerust even contact op via prive bericht als je meer informatie wilt.

Groeten,

Henri

Het is dat ik op het moment er het geld niet voor heb, want deze staat hoog op de verlanglijst...

De zaag is voor Annemiek, dus niet meer beschikbaar.

Forum Rechten