Juniperes/Jeneverbes-schaal

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Op bezoek bij Ronald Kanne kreeg ik van hem een stamdeel Jeneverbes. Waarvoor nogmaals driewerf dank.
Na wat geëxperimenteer en droging deze schaal op voet met klein reces gemaakt met een ingedraaide "wervelstorm".
De voet heb ik ook bewerkt om minder op te vallen.
D:32 cm H:7 cm.
De kleur en grote vlamtekening leidde teveel af van de vorm. Daarom een werveling met radeerwiel gemaakt. Oogt nu m.i. wat vriendelijker.
Het viel niet mee de uitbundige nerftekening in toom te houden. Zo'n groot oppervlak wordt gauw schreeuwerig.
vr.gr. Jan Pranger.

PC090012.jpg

PC090013.jpg

PC090014.jpg
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Mooie schaal met een goed oog voor detail zonder dat het de aandacht afleidt.

Pracht stukkie hout overigens.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Een prachtig stuk hout, het model schaal is absoluut niet mijn smaak vooral de bovenzijde vind ik saai.
Maar zoals Nico al aangaf, de bekende smaken.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi hout vooral waneer het nog new is, ruikt goed voor een tijdje, dan de reuk verdwijnt en de kleur ook.

Vrij zacht hout dat heel graag smallere scheurtjes krijgt, de krullen worden hier bij ons in een pot gedaan voor de reuk.

De juniper word hier Cedar genoemd (Eastern Red Cedar) Ik had er een stel in London geplant,de herten laten ze alleen, terwijl ze de Taxus en de Thuja goed af gegraast worden.

Juniper fresh.jpg Juniper older.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.