Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Juniperes/Jeneverbes-schaal

Op bezoek bij Ronald Kanne kreeg ik van hem een stamdeel Jeneverbes. Waarvoor nogmaals driewerf dank.
    Na wat geëxperimenteer en droging deze schaal op voet met klein reces gemaakt met een ingedraaide "wervelstorm".
    De voet heb ik ook bewerkt om minder op te vallen.
    D:32 cm H:7 cm.
    De kleur en grote vlamtekening leidde teveel af van de vorm. Daarom een werveling met radeerwiel gemaakt. Oogt nu m.i. wat vriendelijker.
    Het viel niet mee de uitbundige nerftekening in toom te houden. Zo'n groot oppervlak wordt gauw schreeuwerig.
    vr.gr. Jan Pranger.

PC090012.jpg

PC090013.jpg

PC090014.jpg
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Mooie schaal met een goed oog voor detail zonder dat het de aandacht afleidt.

Pracht stukkie hout overigens.

Mooie schaal Jan. De voet zou ik zelf iets anders doen, maar dat zijn de bekende smaken.
    Je huis zal wel lekker ruiken met dit mooie hout.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Prachtig zo'n grote schaal in Juniperus.
    Ronny

heb ik dat hout weggegeven?!?!? tsssss.... :-)
    Mooi geworden!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Een prachtig stuk hout, het model schaal is absoluut niet mijn smaak vooral de bovenzijde vind ik saai.
    Maar zoals Nico al aangaf, de bekende smaken.

mooi hout!

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Mooi hout vooral waneer het nog new is, ruikt goed voor een tijdje, dan de reuk verdwijnt en de kleur ook.

Vrij zacht hout dat heel graag smallere scheurtjes krijgt, de krullen worden hier bij ons in een pot gedaan voor de reuk.

De juniper word hier Cedar genoemd (Eastern Red Cedar) Ik had er een stel in London geplant,de herten laten ze alleen, terwijl ze de Taxus en de Thuja goed af gegraast worden.

Juniper fresh.jpg Juniper older.jpg

grappig dat het rood uiteindelijk gewoon verdwijnt!

Mooi Jan die Jeneverbes.
    Niet te dronken geworden tijdens het draaien?
    Groetjes.

Forum Rechten