Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Te koop gevraagd: Stanley no4 schaaf

Dag allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Stanley no4 schaaf, het liefst van voor 1950. Op zich ben ik niet bang voor een beetje werk aan de schaaf maar ik zou het ook niet erg vinden als er geen roest en een mooie patina op zit.

Op MP kan ik niet vinden wat ik zoek, de prijzen zijn belachelijk duur (voor wat je er voor krijgt). Ik ben bekend met Ducotools, maar hij heeft nu niet wat ik zoek.

Dus:
    - Stanley no4
    - 1950 of eerder
    - Het liefst geen roest (sowieso niet op de dekbeitel)
    - Patentdatum zou leuk zijn, maar dan is ei wel al ouder :0

Heb je iets dan zie ik uiteraard graag foto's, ik ben gek op foto's
    De prijs komen we wel uit, maar mijn budget is wel enigszins beperkt.

Kom maar door met die reacties!

Groet,
    Marthijn

Heb je al eens gekeken op in de VS via Ebay? Daar heb ik de mijne vandaan en ik was geloof ik €75 kwijt incl verzenden in inklaren. Uit mijn hoofd is mijn Stanley Bailey van 1930 - 1940. Die heb ik zelf gerestaureerd en is nu bedoeld als cadeau voor een vriend. De mijne zag er niet uit door alle oppervlakkige roest en bijna alle verf was eraf. Dus gezandstraald, de juiste onderdelen zwart gespoten, het handvat opgeknapt en geolied, etc.....

Hoi Marthijn,
    Ik heb 4 stuks nr 4.......dus van de 3 overige kun je er bij mij een uitzoeken, ik zal er even foto's van maken.

Hoi Marthijn,

Bed8 net dat ik van een van die nr4 schaven nog een "scrub"versie wil maken, zie Paul Sellers video
    Dus dan nog 2 in de aanbieding voor je ;-)
    En ik heb nog een Stanley #78 dubbel.
    Zie foto's.20151209_133053.jpg20151209_133101.jpg20151209_133131.jpg20151209_133207.jpg20151209_133221.jpg
    De schaven uit het rek zijn niet te koop ;-))

Doe maar een bod, wat je redelijk lijkt. Komen we vast wel uit.

Groet, Guido
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Hey Guido,

Het schaamrood staat me op de kaken... Mijn oprechte excuus dat ik niet meer gereageerd heb!
    Ik had erover nagedacht, en ben intussen verder gaan zoeken, in de veronderstelling dat er meerdere reacties kwamen en dat ik iets meer keus had. Hier had ik al moeten reageren op jou...

In de tussentijd vond ik een hartstikke mooie Record no4, één die precies voldeed aan mijn eisen, behalve dan dat het geen Stanley is maar dat maakt in dit specifieke geval niets uit gezien zijn leeftijd en de daarmee samenhangende kwaliteit. Ik heb deze gekocht en er jammerlijk genoeg niet meer aan gedacht dat ik hier nog een topic had lopen...

Hartelijk bedankt voor je reactie! Volgende keer reageer ik ook

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Mag ik vragen waar je de Record uiteindelijk gevonden hebt? Ben ook op zoek naar een degelijke nr.4 met gladde zool. Liefst Stanley of Record, maar mag bv. ook een Lie Nielsen zijn tegen een prijsje

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Laat maar, heb een goeie Stanley van 1928 gevonden met sweetheartbeitel bij Ducotools voor slechts 40 euro

Er staat een nieuwe advertentie op MP maar weet niet of die van voor 1950 is.

Bossy, foto's graag

Thnx voor de tip Vurenhout, maar inmiddels ben ik voorzien (en dat heeft ervoor gezorgd dat er wederom geen budget is)

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    U vraagt, wij posten:
    20160126_221219.jpg
    Het is een type 13 (1925-1928) met 1 patentdatum en SW beitel. Heb er nog helemaal niks aan gedaan, en ga denk ik ook niet teveel doen omdat die mooi oud oogt. Enkel eens testen of zool vlak is. De kikker zit alvast heel stabiel op de body. Handvatten ga ik misschien eens extra waslaagje geven (dit mag toch hoop ik?)

Ik zie dat Ducotools opnieuw een nr.4 in de aanbieding heeft aan €40, maar mijn inziens wel geen zo'n koopje als die van mij want veel recenter model:
    http://www.marktplaats.nl/a/antiek-e...eviousPage=lr#

Forum Rechten