Paulk Inspired Workbench

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Vanmiddag 4 platen 12mm Berk Multiplex BB/BB gehaald bij ene lokale houthandel op aanraden van een lokale schrijnwerker .

prijs was iets van 10,50 +btw / m² wat op een +/- 38 euro per plaat uitkwam ( btw in ) .. best goed te doen vond ik .

De kreg K5 is ook onderweg .. dus wss komende dag een update ... eerst es goed nadenken hoe groot ik hem zal maken .

Plan is 2 apparte maken van 60cm op 175 of 200 .. ben ik niet niet goed uit .. 2m40 is wat lang ..
Zal ook met vast onderstel op wielen werken ..en eventueel nog wat lades/kastje eronder .
Denk van het onderstel in CLS/SLS balkjes te maken ...

Beetje de versie van Jay Bates en Tyler DIY maar dan in 2 apparte delen .. .
https://www.youtube.com/watch?v=Erlqzta6enc
https://www.youtube.com/watch?v=rPvkdU5kkqA





2015-12-22 16.30.35 (Small).jpg


2015-12-22 15.48.02 (Small).jpg

hout.jpg
 
Laatst bewerkt:

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
had dit topic idd al goed bekeken :)

ik denk dat ik 200X60 of 175x60 doe zoals fluo maar in 2 volledig onafhankelijke delen ..
En gezien ze niet verplaatsbaar moeten zijn ( lees in auto ) ga ik met vast sokkels werken op wielen ipv schragen .. om bijvoorbeeld op een zonnige dag ook wat buiten te kunnen werken .. en 60cm past mooi door de deur ook :)
 

MartinM

Nieuw lid
27 aug 2015
18
0
Alkmaar
Wat denk je hiervan, twee hobby's combineren :): een motorheftafel eronder. Daardoor in hoogte verstelbaar en met een paar (verwijderbare) zwenkwielen met rem eronder voor de verplaatsbaarheid.

Heftafel.jpg
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Ik heb mijn workbench ook 2 keer 200x60 gemaakt. Afmetingen bevallen enorm. Zelf gebruik ik metalen schragen van 1 meter breed waar ik ze op leg. Kan nu beginnen met de gaten te frezen in het blad. Moest 3 weken wachten op de benodigde frees. Zal wel eens een foto toevoegen van de week.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Graag .. projectje ligt hier ook wat stil .. platen zijn grof gezaagd .

En moet de gaten nog frezen in de zijkanten .. dan kan ik eindelijk beginnen met assemblage :)
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
image.jpgimage.jpg
Hierbij ff snel2 fotos geschoten van mijn project tot nu toe

dit weekend was de planning om er de gaten in te frezen.
Dikte van de werkbank is 21.6 cm. Heb 19 cm tussen de onder en bovenkant en 11 cm sparing.

Groeten Niek
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.