Lintzaag

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Beste mensen,
Ik ben in de gelegenheid om een lintzaag te kopen van het merk Metabo, type BS0633W
Nu ben ik benieuwd of er onder jullie zijn die ervaring met dit type hebben.
Metabo lijkt mij wel een gerenomeerd merk maar op fora e.d. kan ik er weinig over vinden. Duitse fora spreken er wel positief over. Graag jullie opmerkingen.

Groet,
Johan
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Het geleidingssysteem voor het `zaaglint is niet zo geweldig (erg licht uitgevoerd.
Als je e.e.a. echter goed afstelt en controleert is het best een leuk zaagje.
 

Mga1600

Actieve deelnemer
20 jun 2015
129
0
NHN
Het geleidingssysteem voor het `zaaglint is niet zo geweldig (erg licht uitgevoerd.
Als je e.e.a. echter goed afstelt en controleert is het best een leuk zaagje.

Ik heb zelf zo'n zaag in gebruik en nog een ander ( ook gereviseerd) exemplaar te koop (zie te koop rubriek). Op een Duits forum wordt deze zaag zeer positief beoordeeld door gebruikers en ik ben zelf ook erg tevreden.

Wat mij wel bij beide exemplaren opviel is dat de afstelling nergens op leek. Misschien komt dat omdat de veren die gebruikt worden om de houder van de geleideblokjes op de juiste plaats ten opzichte van het zaaglint te houden nogal 'slap' zijn en in een aantal gevallen ook gebroken waren waardoor de "fut" er helemaal uit was. Ik heb de veren vervangen door nieuwe, iets zwaardere exemplaren, en daarna is afstelling simpel en perfect reproduceerbaar!

Met een goed zaaglint, nieuwe lagers en goede geleiders is het echt een prima apparaat!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.