Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Lintzaag

Lintzaag

Beste mensen,
    Ik ben in de gelegenheid om een lintzaag te kopen van het merk Metabo, type BS0633W
    Nu ben ik benieuwd of er onder jullie zijn die ervaring met dit type hebben.
    Metabo lijkt mij wel een gerenomeerd merk maar op fora e.d. kan ik er weinig over vinden. Duitse fora spreken er wel positief over. Graag jullie opmerkingen.

Groet,
    Johan

Het geleidingssysteem voor het `zaaglint is niet zo geweldig (erg licht uitgevoerd.
    Als je e.e.a. echter goed afstelt en controleert is het best een leuk zaagje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Het geleidingssysteem voor het `zaaglint is niet zo geweldig (erg licht uitgevoerd.
    Als je e.e.a. echter goed afstelt en controleert is het best een leuk zaagje.
    Ik heb zelf zo'n zaag in gebruik en nog een ander ( ook gereviseerd) exemplaar te koop (zie te koop rubriek). Op een Duits forum wordt deze zaag zeer positief beoordeeld door gebruikers en ik ben zelf ook erg tevreden.

Wat mij wel bij beide exemplaren opviel is dat de afstelling nergens op leek. Misschien komt dat omdat de veren die gebruikt worden om de houder van de geleideblokjes op de juiste plaats ten opzichte van het zaaglint te houden nogal 'slap' zijn en in een aantal gevallen ook gebroken waren waardoor de "fut" er helemaal uit was. Ik heb de veren vervangen door nieuwe, iets zwaardere exemplaren, en daarna is afstelling simpel en perfect reproduceerbaar!

Met een goed zaaglint, nieuwe lagers en goede geleiders is het echt een prima apparaat!

Forum Rechten