Kistje padoek., ,bijna vergeten

Geck0

Actieve deelnemer
Meestal in de winterperiode houd ik mezelf bezig met 1:35 modelbouw., maar kwam in een hoekje nog een kistje van padoek + esdoorn half afgemaakt tegen.
Bij dit kistje was het binnenbakje beetje mislukt dus ik had het in zijn geheel weggestopt :p

Nu met nieuwe moed en ander idee ben ik er vandaag mee aan de gang gegaan.
Moet nog wat plekjes schuren en dan ga ik het hang en sluitwerk erop zetten + olieën denk ik.
In dit kistje zit wat verlijmde plankjes als bodem en de hoeken zijn op mijn Miter spline jig op de zaagtafel gemaakt.

Nu wat foto's.,

+ nog 1 vraag aan jullie : Hoe zouden jullie dit afwerken. ,ik ga zelf altijd voor danish oil maar ik dacht laat ik is wat nieuws uit proberen
Forum foto 1 padoek.jpg
Forum foto 2 padoek.jpg
Forum foto 3 padoek.jpg
Forum foto 4 padoek.jpg
Forum foto 5 padoek.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Mooi kistje!
Ik gebruik tungolie met carnaubawas, een mengsel dat ik zelf maak.
Er zijn wel veel laagjes nodig om een mooie glans te krijgen.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mooi kistje!

Over je afwerking; dat is een vraag waar ik ook vaak tegenaanloop. Voor een taxus kistje, waar ik mee bezig ben, heb ik een plankje gepakt en daar een aantal verschillende afwerkingen op uitgeprobeerd. Het resultaat heb ik in onze houtdatabase gezet, bij het kopje Taxus.
Als jij nou ook zoiets doet voor padouk, dan hoef ik straks, als ik weer iets van padouk maak, alleen dat er maar bij te pakken. :)
 

Geck0

Actieve deelnemer
XD kon niet wachten met olie dus laagje 1 zit erop X_X mooooi!
Volgende project ga ik diverse olieën, wax e.d. is goed nader onderzoeken want ik kom zelfs afwerkingen tegen dat het net hoogglansend plastic is
hier even een collage!
Forum foto padoek finished 1.jpg
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Patrick,
al eerder gereageerd , maar door de storing waarschijnlijk verloren gegaan.
Mooi kistje !!
Vroeg mij af waar je die hoekklemmen vandaan hebt en of ze bevallen?
 

Geck0

Actieve deelnemer
@mdamsma : Thnx :) die klemmen die ik gebruik zijn van veritas., ik gebruik ze erg vaak liefst heb ik er 1tje extra om wat hogere kistjes met 2 tegelijk te klemmen.
Ze kostte rond de 40€ en de messing moertjes zijn soort snelspanners bij de "gewone" versie moet je draaien maar deze schuiven zo in plaats over het draad heen waardoor alleen laatste stukje hoeft aan te draaien.
Met 1 set kan je kistjes, lijsten e.d. van 5cm x 5 cm tot 120 x 120 cm klemmen. Ideaal
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.