Vernis spuiten met Wagner

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Heeft er iemand ervaring met vernis te spuiten met wagner. Mijn kompresor is eigenlijk niet zwaar genoeg, daarom zou ik graag met zo'n wagner toestel spuiten. Is dit moeilijk en zijn er nadelen aan.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik heb zelf een Wagner, en moet zeggen wat ik er mee heb gedaan zeer tevreden ben, alleen die vervelende spuitnevel.

hans
 

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
314
4
Oost-Vlaanderen, België
Wij hebben momenteel een wagner p115 als ik me niet vergis, voor het spuiten van muren. Werkt goed en snel, maar extreem veel nevel en lawaai, nu overweeg ik zelf ook de aankoop van een kleiner wagner toestel voor het lakken van kasten bvb. Ik had eens gehoord dat ze toestellen hadden die amper of geen nevel produceerden, die dus enkel de lak of de vernis spoten, maar geen gigantische volumes lucht erbij.
Weet iemand of dit klopt?
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
die sputnevel is die dan veel meer dan bij een spuitpistool met een kompresor
 

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Ik heb ervaring met een hoop vormen van lak verspuiten, zowel met compressor, airles, aircoat,airmix,tempspray,hvlp enzv.

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met het temp-spray principe van wagner. Hier bij verwarm je het onverdunde product tot een gewenste tempratuur en dit zorgd dan voor een optimale verneveling en een zeer goede vloeing. Moet wel zeggen dat er meer wegen naar rome lijden en dat ook andere leverantsiers goede technieken op de markt hebben gebracht. de minimix van graco is daar een zeer goed voorbeeld van. ook zijn titan en airlesco goede b merken.
Ik zelf heb 1 keer met de b lijn van wagner gewerkt en vond dit echt bagger. het heeft een heel hoog tupperware gehalte en zou het bijv goed doen op tel--sel.

Heb je specifieke vragen voor wat betrefd het verspuiten van lakken stel ze dan gerust.

Groeten en veel succes Geert
 

tiamo

Nieuw lid
3 mrt 2011
1
0
Hoi folks,ben in bezit van een Wagner walperfect W665 .Oorspronkelijk is dit bedoeld voor muurverven en latex.IK heb er een PS 800 pistool erbij voor het spuiten van lak.Ik heb er al mooie resutaten mee behaald en begrijp het ongenoegen van sommige mensen niet .Heel belanrijk is de juiste vicositeit of uitloopsnelheid te bepalen bij een temp van +/- 20°C .(Voor de meeste lak op waterbasis +/- 25 sec) . Even proefspuiten om de juiste hoeveelheid lak mee te geven en je zal zien dat de lak mooi ineenvloeid .Denk eraan.........bewegen vanuit de arm en niet vanuit de pols.
Toch wou ik ff vragen of er al iemand vernis op waterbasis heeft gespoten met een wagner? Ik ben al een tijdje aan het sukkelen met de juiste verdunning? Ik krijg bij het spuiten een lichte schuimvorming.Is verder verdunnen nog een optie of wat ? (Op den duur spuit ik met water ,wel goedkoop ha ha ha !)
groetjes......Erny
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Ik had de w550 van wagner en daar was ik niet tevreden mee niet goed genoeg
voor meubels spuiten naar mijn mening. ben meteen weer teruggegaan naar
mijn compressor, maar ja die spuitnevel.

Ben van plan een hplv te kopen van feramotools

http://www.feramotools.nl/contents/nl/d508.html

Merk ik nu dat hij op dit moment in de uitverkoop is, natuurlijk net effe geen geld hebben :twisted:

Groetjes Eddie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.