Nog een wijze les

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Wellicht goed om te kijken naar een opticien met 2 halen, 1 betalen? Heb ik ook gedaan en 1 bril gebruik ik altijd bij het draaien.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Vraag bij de opticien om een veiligheidsbril.
Die hangen niet in het rek maar deze hebben ze meestal wel
Je krijgt er dan ook een ander soort kunststof als glas in
weliswaar iets dikker maar wel een keer of 25 zo goed bestand tegen een inslag van bijvoorbeeld een ingesloten kiezel
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Ook ik heb al twee keer een "whoopsie" gehad met draaien. De eerste keer had ik een (gek genoeg ook) schaal van linde van Ronald in de chuck toen door een happer de voet in tweeën brak en de schaal de werkplaats doorvloog. Gelukkig wel van me af. Overigens wil ik hier geenszins mee insinueren dat Ronald slechte spullen heeft voordat dit zo wordt opgepakt. Integendeel, zijn spullen èn Ronald zijn top!

De tweede keer had ik een gesegmenteerd schaaltje uit wengé van zo'n 10x15 op iets van 1500-1700 toeren draaien toen deze loskwam. Deze kwam richting mijn hoofd en klapte in volle vaart tegen mijn gelaatsscherm. Deze draag ik vanaf het begin, en ben daar erg blij om. Schade aan het scherm: een nauwelijks zichtbaar stipje.

Het scherm dat ik gebruik is de Sperian Bionic van Honeywell. Was iets duurder, maar scheen goed te zijn met voldoende afstelmogelijkheden. Ik heb de versie met krasvast scherm. Vaak heb ik er mijn 3M 7500 serie stofmasker met stoffilters eronder, en dat past prima.

In ieder geval succes met je bril en het kiezen van de juiste veiligheidsmiddelen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
I use this one when sanding, has a battery powered fan for filtered air plus the safety shield, the shield has a thin film on it you can change for a clean one when dirty.

Not cheap, but I like my face (I’m used to it ;)) and want to keep it that way.

Airshield pro.jpg
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Lijkt een beetje op het lasmasker wat de lokale smid uit ons dorp gebruikt. Hij heeft alleen een filter aan zijn riem hangen die met een slang verbonden is met zijn lasmasker. Door de overdruk heeft hij geen last van de lasdampen etc. Als hij niet last gebruikt hij hem dacht ik ook bij het slijpen als gezicht bescherming
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Nou ik wil er ook nog een beetje hip bij lopen en met zo'n ding op mijn hoofd zou ik me niet durven te vertonen.

Koop zelf altijd Uvex I-VO veiligheidsbril, met getint glas voor buiten
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
122
2
Neede
Hallo,
Ik gebruik met veel plezier nu een jaar de Powercap Active IP.
Gelaats en adem bescherming.

gr. Gert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.