Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Nog een wijze les

Wellicht goed om te kijken naar een opticien met 2 halen, 1 betalen? Heb ik ook gedaan en 1 bril gebruik ik altijd bij het draaien.

Vraag bij de opticien om een veiligheidsbril.
    Die hangen niet in het rek maar deze hebben ze meestal wel
    Je krijgt er dan ook een ander soort kunststof als glas in
    weliswaar iets dikker maar wel een keer of 25 zo goed bestand tegen een inslag van bijvoorbeeld een ingesloten kiezel

Ook ik heb al twee keer een "whoopsie" gehad met draaien. De eerste keer had ik een (gek genoeg ook) schaal van linde van Ronald in de chuck toen door een happer de voet in tweeën brak en de schaal de werkplaats doorvloog. Gelukkig wel van me af. Overigens wil ik hier geenszins mee insinueren dat Ronald slechte spullen heeft voordat dit zo wordt opgepakt. Integendeel, zijn spullen èn Ronald zijn top!

De tweede keer had ik een gesegmenteerd schaaltje uit wengé van zo'n 10x15 op iets van 1500-1700 toeren draaien toen deze loskwam. Deze kwam richting mijn hoofd en klapte in volle vaart tegen mijn gelaatsscherm. Deze draag ik vanaf het begin, en ben daar erg blij om. Schade aan het scherm: een nauwelijks zichtbaar stipje.

Het scherm dat ik gebruik is de Sperian Bionic van Honeywell. Was iets duurder, maar scheen goed te zijn met voldoende afstelmogelijkheden. Ik heb de versie met krasvast scherm. Vaak heb ik er mijn 3M 7500 serie stofmasker met stoffilters eronder, en dat past prima.

In ieder geval succes met je bril en het kiezen van de juiste veiligheidsmiddelen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    I use this one when sanding, has a battery powered fan for filtered air plus the safety shield, the shield has a thin film on it you can change for a clean one when dirty.

Not cheap, but I like my face (I’m used to it ) and want to keep it that way.

Airshield pro.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Mooi ding is die in Nederland te koop ergens ???

Jeroentje

Lijkt een beetje op het lasmasker wat de lokale smid uit ons dorp gebruikt. Hij heeft alleen een filter aan zijn riem hangen die met een slang verbonden is met zijn lasmasker. Door de overdruk heeft hij geen last van de lasdampen etc. Als hij niet last gebruikt hij hem dacht ik ook bij het slijpen als gezicht bescherming

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Nou ik wil er ook nog een beetje hip bij lopen en met zo'n ding op mijn hoofd zou ik me niet durven te vertonen.

Koop zelf altijd Uvex I-VO veiligheidsbril, met getint glas voor buiten

Sang,
    Een modeshow zal je er niet mee hoeven lopen.
    De kap bied zowel een veiligheid tegen fijnstof als bescherming tegen vliegend hout

Hallo,
    Ik gebruik met veel plezier nu een jaar de Powercap Active IP.
    Gelaats en adem bescherming.

gr. Gert

Forum Rechten