Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Advies voor machine om zaagbladen te slijpen

Hoi Allemaal

Eens wat zitten speuren voor een apperaat om zaagbladen te slijpen, zijn er verschillende, maar welke is nou goed en ook een beetje betaalbaar.
    Momenteel een stuk of wat bladen die geslepen moeten worden, dus dan heb je al gauw de prijs van het laten slijpen er uit. Bijkomend voordeel je hoeft niet te wachten.
    Zo maar het idee dat sommige van jullie wel ervaring hebben met zo een apparaat.

En welk merk zaagbladen is van goede kwaliteit maar niet superduur.

En misschien eens een informatieve site met uitleg over verschillende soorten tanden, zoals wisseltanden, vlakdaktanden en hoeveelheid tanden

Stiekem meer als 1 vraag maar ja

Alle info welkom :-)

Timmerman Koos heeft er ooit een getest:
    https://youtu.be/8Il8l4P0vsk
    sometimes you just need a bigger hammer

Ja die heb ik toevallig zitten kijken, maar Koos leek me niet echt serieus bezig, toch bedankt voor je reactie

Er staan er meerdere op YouTube, maar kaindl heeft ook een leuk setje. Ze staan er wel eens mee op beurzen.

hbm heeft er ook een

Ja die heb ik gezien, 200 euro hmmm wel beetje prijzig

Het is niet alleen een apparaat, ook de kennis van het slijpen.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, en gewoon je bladen naar de slijper brengen. Als het slijpen fout gaat, verziek je dus ook gelijk je zaagblad.

Bovendien zijn die goedkope slijpstenen helemaal niet zo best, dat je zaag er weer echt scherp van wordt.
    Alle waar naar zijn geld.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Ik heb ooit zo'n apparaat gekocht, ergens in 2011 meen ik, ik meen dat ik iets van 70 Euro er voor heb betaald, in een of andere bouwmarkt..
    Het merk, Einhell, koop ik normaal nooit, alleen maar ellende bij wat regelmatig gebruik.
    Dit apparaat doet netjes wat hij moet doen, de vlakke kanten slijpen van zaagblad tanden, meer ook niet.
    Voor mijn gebruik voldoet het apparaat, voor wat groter werk slijp ik tevoren even de tand kanten.

Het verbaast me inderdaad dat die Koos niet laat zien hoe dat apparaat slijpt, daar gaat het toch om.

Ik ben wel benieuwd hoe zaagbladen officieel geslepen worden, alleen de vlakke kant, of andere kanten van de tand. Kan iemand daar wat meer van vertellen?

IMG_20151205_101031 zaagbladslijper rot.jpg

Ik laat het slijpwerk bij oertli doen en zij slijpen minimaal aan de bovenzijde van het blad. Volgens mij wordt er ook geslepen aan de "binnenkant" van de tanden

Ja zo een apparaat had ik op het oog, geen rocket science , als hij maar doet wat hij doen moet. En idd einhell is verders een vreselijk merk, maar voor die paar keer dat je het gebruikt.
    Volgens mij is binnenkant slijpen voldoende

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten