Kiinderbedje Jeep

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Kinderbedje Jeep

Door een klant werd ik uitgedaagd een kinderbedje in de vorm van een Jeep te maken.
Nu probeer ik altijd veel massief hout en veeldesign in mijn meubels te stoppen maar dit keer moest het van restmateriaal uit de werkplaats.
Na een aanvankekijke aarzeling ging ik aan de slag in sketchup en gaandeweg kreeg ik er steeds meer plezier in.
Eerst mallen gemaakt van de koplampdelen, een grilsleuf, de wielen en de deurtjes en toen alles grof uitgzaagd en daarna schoongefreesd uit stukken berkenmultipplex en okoumemultiplex die ik van eerdere opdrachten had overgehouden.
Met een beetje puzzelen heb ik de kleurverschillen ook een functie in het ontwerp gegeven.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, klant was heel tevereden
jeep def.jpg
P1120782.jpg
P1120785.jpg
P1120788.jpg
P1120780.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Wat zal dat kind blij zijn en lekker slapen in z.n jeep, en dromen dat hij de wereld rond rijd. Mooi gemaakt Ernst, en dat van resten.

groet Pel
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Heel gaaf, mooi gemaakt en mooi ook hoe je met niet heel veel details er een echte jeep van hebt gemaakt. Heel tof gedaan dit ontwerp!
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Een hele mooie jeep.

Ik weet niet of de wielen stijf genoeg zijn als de jongelui met een aanloop in bed springen, of zet er een verstevigingsrib achter de wielen?
En voor de echte piet lut: Jeep heeft 7 sleuven in de grill. Dat is hun 'handelsmerk'. Maar weet zo'n jongen veel!
Ik denk dat ik deze maar niet aan mijn kleinzoon moet laten zien, anders kan ik aan de bak.
 
Laatst bewerkt:

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Ik heb me gebaseerd op plaatjes van de naamgever van de jeep de Ford GPW uit WO2 en Willys Over land..volgens mij de eerst General Purpose (GP=Jeep) en daar zag ik 9 gleuven. Maar ik ben zeker geen kenner..
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Ik heb zelf ook getwijfeld over de stevigheid van de wielen maar wilde weinig onderdelen en nu zijn het er maar 4: 2 zijkanten en voor en achterkant. De wielen zijn 18mm okoume multiplex en rondom afgeschroefd, dat moet wel wat kunnen hebben toc
 

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Inspirerend. Die foto's ga ik eens opslaan en in mijn voordeel gebruiken als onze kleine straks een groter bedje nodig heeft :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.