Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

De Vriend van de Werkbank

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      PC010093.jpg
Bekeken:   432
Grootte:   84,3 KB
ID:        39276 Bankknecht, het is zo vernederende en dus noem ik die mij de bank vriend.
    Ik heb een van de ouderwets meubelmakers werkbanken wat houdt in dat voor het schaven van overmaats hout zo'n ondersteuning eigenlijk nodig is. Omdat ik wil metaal objecten in mijn omgeving zo veel mogelijk beperken heb ik deze vriend helemaal van stuken resthout gemaakt. Leuk is de pen van sandalhout die so lekker ruikt als ik hem in duwen of uit trekken om de hoogte in te stellen.
    Laatst gewijzigd door jaap; 03-12-15 om 21:46.

Mooie sandalvreind

Knap gemaakt Ernest, respect.

Netjes.
    Heb je ook een foto van hoe je hem gebruikt?
    Groeten, Raymond

Hier is een voorbeeld van die vriend in gebruik gisteren toen ik een profiel op de zijkant van een plank eiken aan het schaven was.

Duidelijk! Handig!
    Zoiets kan ik ook wel gebruiken. Die ga ik op mijn wensen lijstje zetten.
    Groeten, Raymond

Ja, die stond al lange tijd op dat lijst van mij ook totdat ik de juist stukken resthout over had die ik niet in de kachel kon gooien.

Handig hulpje. Ik gebruik al jaren deze. Hij is zo oud dat ik hem eens moet verhogen voor het kleinere werk.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails image.jpg  

Ja dat is wat ik eerste wou maken Nico want dat is de standaard standaard, ha, ha, ha. De beugel wat in de inkepingen past van ijzer had ik geen zin in om te maken daarom de zuiger type standaard volledig uit hout gemakt.

Forum Rechten