Adres voor herzagen

vdHout

Nieuw lid
2 dec 2015
1
0
Leiden
Hallo forumleden!

Mijn eerste bericht op dit forum, ik ben sinds anderhalf jaar enthousiast als hobby bezig met (bas)gitaar bouwen. Nu heb ik voor mijn nieuwste projectje een tweetal mooie planken liggen en ik heb bedacht dat het leuk is als ik ze gespiegeld kan gebruiken en dus laat herzagen.
Het gaat om stuk wengé van ca 23x4x70 cm en een stuk hazelaar van ca. 18x4x90cm. Liefst zou ik ze netjes gehalveerd willen hebben in de dikte, dus per plank 2x2cm (-snijverlies).
Ik wil graag zo min mogelijk materiaalverlies in de dikte, dus het lijkt me dat dit met een bandzaag moet gebeuren.

Weten jullie een adres in de randstad waar ik dit zou kunnen (laten) doen?
Ik kom zelf uit Leiden, ik heb al wat wel wat lokale houthandels geprobeerd maar helaas zonder succes. Houthandel Noordman in Leiden heeft wel zo'n machine staan, maar ze willen het niet doen omdat ze voor zo'n kusje hun hele productie om moeten gooien schijnbaar. Ik vind het op zich geen probleem om er een eindje voor te moeten rijden, zolang het niet ál te gortig wordt.
 
P

Pel

Guest
Heb even gegoogeld kwam bij http://www.artifexleiden.nl/ meubelmakerij Misschien??

De werkplaats is voorzien van moderne apparatuur, maar de basis blijft het ambachtelijk meubelmaken.

Groet Pel.



 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.