hoekverbinding ledikantje

marknuijten

Nieuw lid
25 jun 2010
8
0
Ik ben een ledikantje aan het ontwerpen, wordt een massief eikenhouten ledikant, neutraal afgewerkt (blanke lak of wax). Vanzelfsprekend voor mijn toekomstige dochter!

maar goed; ik vroeg me af hoe ik de verbinding mooi en stevig kan maken tussen de voor/achterdelen en de spijl-delen. Heb laatste tijd even in de winkels zitten spieken en de duurde modellen hebben mooie 'blinde' verbindingen die toch wel erg stevig zijn en ziet er netjes uit.

Iemand een idee hoe die verbinding er uit ziet en waar ik de materialen haal?

Ikzelf vermoed dat er sowieso duvels tussen zitten, maar er zit ook een metalen schroef-verbinding boven en onder. Die verbinding wil ik ook maken, wat ik in ieder geval NIET wil is een metalen bout die aan de voor/achterkant zichtbaar is en dus door-en-door gaat. zonde van mooie dure hout.

Iemand een idee wat voor materiaal ik nodig heb en waar te krijgen? zie foto voor uitleg over wat ik bedoel. Het gaat dus om de metalen imbus-schroef. waar gaat die in? (aan de achterzijde zit dus geen moer/schroef/zichtbare aansluiting.



Attached files
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Het zal vast zoiets zijn. Ik weet dat ze in het Engels "Threaded inserts" heten, de Nederlandse naam ken ik niet.

Is het trouwens een vereiste dat je het ledikantje uit elkaar moet kunnen halen? Anders kan je natuurlijk het hele ding met deuvels in elkaar zetten.

Arthur
 

marknuijten

Nieuw lid
25 jun 2010
8
0
ja zat ik over te denken, gewoon helemaal in elkaar lijmen :)

maar nee, ik wil het toch demontabel hebben. is nogal zwaar (massief eiken).
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik heb zelf ook een ledikantje gemaakt ook van eiken .
Nou heb ik zelf in het laatste spijltje drie rvs schroeven gedaan maar nu kan je bij de praxis van die bed haken kopen dan heb je toch een blinde en stevige verbinding succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.