Is dit een goeie deal ?

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Zijn 1.5 ah accus daar zit de besparing.
Die zijn niet zo duur omdat ze niet zo lang meegaan.
Houdt daar wel eveb rekening mee
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
idd, 1.5ah, hangt er dus vanaf hoe je ze gaat gebruiken. Als je continu boort/vijst op een dag, ga je er moedeloos van worden dat ze leeg raken, maar persoonlijk heb ik er weinig last van (heb wel 2.0ah), want er zitten twee batterijen bij. Wanneer de ene leeg is neem je de volgende.
Dus voor de gewone particulier is dit zeker voldoende, voor de vakman is het mss meer een bekomernis.
 
Laatst bewerkt:

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
de accu's zullen inderdaad wat sneller leeg zijn en weer aan de lader moeten.
maar kleinere accu's hebben ook hun voordeel, ze zijn erg ligt t.o.v. de 5.0Ah
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb dezelfde schroefmachine en ben er erg tevreden van. Hij is wel minder krachtig dan de Bosch die ik had (40 tegen 60 Nm) maar voldoet prima.
In de aanbieding waren drie accu's van 2 Ah inbegrepen. Deze accu's gaan heel erg lang mee. Veel langer dan die van de Bosch. Tenzij je grote diameters gaat boren zal de lege accu al lang opgeladen zijn voordat de andere leeg is.
Maat twee accu's voor twee machines is eigenlijk eentje te weinig. Ik heb twee kleine machines met twee accu's en dat is soms vervelend. Als je bijvoorbeeld met de ene machine voorboort en de andere schroeft kan het gebeuren dat je met een lege accu zit. Dan moet je telkens wisselen of wachten. Ik zou er een derde accu bijnemen als het budget het toelaat.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Die is net vandaag bij gereedschappelijk nog net iets goedkoper.

Het is een instap setje. Boor/schroef machine heeft zeer laag koppel (20/36Nm). Geen hamer/klop functie (dus niet in muur/steen/beton boren). Slagschroefmachine is ouder model, maar heeft deftig koppel (160Nm). Geen koolborstelloze motoren.

Valt dus te zien wat je er mee wil doen, boor/schroefmachine voor licht werk, en slagschroever voor het grovere werk (maakt wel rotlawaai).
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Vraag jezelf af of je in de toekomst nog meer machines op accu wilt gaan gebruiken. Makita, maar ook Bosch leveren veel machines op accu, en ook machines die je zonder accu en lader kunt kopen. Als je eenmaal 3 of 4 accu's hebt, heb je er niet meer nodig. Ik ben begonnen met een accuboormachine van Makita van 14,4 volt met 3 ampereaccu's en heb daar nu een tweede boormachine, een slagmoersleutel en een stofzuiger bij. Met 1 van de acties heb ik een machine zonder accu gekocht, waar je dan vervolgens wel een gratis accu bij kreeg. Zo heb ik het aantal accu's nu uitgebreid en ben ik het systeem langzaam aan het uitbreiden.

De set die je nu gevonden hebt is een prima start, alleen sta je vaker accu's te wisselen. Ik moet wel zeggen, op werk hebben we een 18 volt machine met 3 ampere accu, en deze vind ik erg zwaar. Is ook niet altijd prettig werken.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Eens per jaar heeft Makita een actie, dan koop je bijvoorbeeld een accu cirkelzaag zonder accu's en dan krijg je gratis een 3Ah accu erbij
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Precies, dat is de actie waar ik gebruik van heb gemaakt.

En ja, 1,5 en 3 ampere accu's kun je door elkaar gebruiken, zolang de voltage maar hetzelfde is. Verschillende voltages zullen waarschijnlijk ook niet passen.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Yep .. ik ben hier ooit ook begonnen met een (blauw) Bosch setje op 18V ( boorhamer & schroefboormachiene met 2x 2,6ah batterijen bij ) ondertussen de laatste 5-6 jaar elk jaar wel iets bijgekocht ( slijptool /slagmoer etc ) ..( soms zonder batterijen soms met als er een leuke deal voorbijkwam )Heb ondertussen een 5 tal batterijen ook .. 2x4.0ah 2x6.0ah 1x3.0ah .. grappig is in gewicht scheelt dat dus echt niet veel ... boorhamer ondertussen ingewisseld voor nieuwer model zonder koolborstels .Dusja ik blijf een beetje bij Bosch anders zit je op de duur met 4 verschillende laders / batterij systemen ..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.