Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Is dit een goeie deal ?

Hoi,

Ben al even aan het uitkijken naar een accu combinatie bestaande uit slagschroevendraaier en boormachine.
    Kwam net deze tegen :
    http://www.toolnation.nl/makita-dlx2...-garantie.html

De prijs lijkt een goeie deal, maar is dit zo ?

Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Is een Duitse shop, al iemand iets besteld daar ?

Zijn 1.5 ah accus daar zit de besparing.
    Die zijn niet zo duur omdat ze niet zo lang meegaan.
    Houdt daar wel eveb rekening mee
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3dmazter Bekijk Berichten
    Zijn 1.5 ah accus daar zit de besparing.
    Die zijn niet zo duur omdat ze niet zo lang meegaan.
    Lees: sneller leeg zijn

Fons

idd, 1.5ah, hangt er dus vanaf hoe je ze gaat gebruiken. Als je continu boort/vijst op een dag, ga je er moedeloos van worden dat ze leeg raken, maar persoonlijk heb ik er weinig last van (heb wel 2.0ah), want er zitten twee batterijen bij. Wanneer de ene leeg is neem je de volgende.
    Dus voor de gewone particulier is dit zeker voldoende, voor de vakman is het mss meer een bekomernis.
    Laatst gewijzigd door mcarma; 02-12-15 om 16:32.

de accu's zullen inderdaad wat sneller leeg zijn en weer aan de lader moeten.
    maar kleinere accu's hebben ook hun voordeel, ze zijn erg ligt t.o.v. de 5.0Ah

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ach ze zijn in 10 minuten weer opgeladen

Ik heb dezelfde schroefmachine en ben er erg tevreden van. Hij is wel minder krachtig dan de Bosch die ik had (40 tegen 60 Nm) maar voldoet prima.
    In de aanbieding waren drie accu's van 2 Ah inbegrepen. Deze accu's gaan heel erg lang mee. Veel langer dan die van de Bosch. Tenzij je grote diameters gaat boren zal de lege accu al lang opgeladen zijn voordat de andere leeg is.
    Maat twee accu's voor twee machines is eigenlijk eentje te weinig. Ik heb twee kleine machines met twee accu's en dat is soms vervelend. Als je bijvoorbeeld met de ene machine voorboort en de andere schroeft kan het gebeuren dat je met een lege accu zit. Dan moet je telkens wisselen of wachten. Ik zou er een derde accu bijnemen als het budget het toelaat.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Die is net vandaag bij gereedschappelijk nog net iets goedkoper.

Het is een instap setje. Boor/schroef machine heeft zeer laag koppel (20/36Nm). Geen hamer/klop functie (dus niet in muur/steen/beton boren). Slagschroefmachine is ouder model, maar heeft deftig koppel (160Nm). Geen koolborstelloze motoren.

Valt dus te zien wat je er mee wil doen, boor/schroefmachine voor licht werk, en slagschroever voor het grovere werk (maakt wel rotlawaai).

Forum Rechten