Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Productie 10 kistjes

Voor een cadeautje (om weg te geven) had ik een goede kennis 9 kistjes belooft te maken. Bij de houtzagerij in Akkrum vond ik mooi dun afrikaans padoek en ik had al jaren een mooi stukje plataan van Inlands Hout liggen, met een beetje slaap. Het plataan bleek net te weinig, dus 2 kistjes kregen een zijkant van beuken. Voor de deksels een paar in purperhart, lariks en in schildpadhout, wat overigens niet de officiële naam is volgens mij .
    De kistjes met de Gifkins jig van zwaluwstaarten voorzien, toch een foutje gemaakt, dus bij 1 spleet een deel. Ipv 10 dus net 9 over. De gasten mochten het kistje zelf afwerken en olien. 2 heb ik er op de foto gezet. Een hele geslaagde operatie uiteindelijk .

jaap

kistjes - 5.jpg

kistjes - 4.jpg

kistjes - 3.jpg

kistjes - 2.jpg

kistjes - 1.jpg
    Laatst gewijzigd door jaap; 30-11-15 om 23:46.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooie sluitende zwaluwstaarten Jaap, ik vind dat rood van padoek altijd zo mooi accentueren als je verschillende houtsoorten voor een werkstuk gebruikt.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Heel mooi. Ik zoek nog steeds een manier om het padoek zo mooi rood te houden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Heel mooi. Ik zoek nog steeds een manier om het padoek zo mooi rood te houden.
    het paars van purperhart idem Nico! Citroenzuur schijnt het weer op te frissen....

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Mooi gemaakt en inderdaad goed sluitende verbindingen. Als je vergelijkt met handmatig gemaakte zwaluwstaarten, hoeveel sneller gaat dat met zo'n frees?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert Bekijk Berichten
    Mooi gemaakt en inderdaad goed sluitende verbindingen. Als je vergelijkt met handmatig gemaakte zwaluwstaarten, hoeveel sneller gaat dat met zo'n frees?
    Beste wel snell Hubert, maar je moet methodisch werken en dat is niet altijd mijn sterkste kant...... Maar aan freeswerk een minuut per kant incl. stellen etc dus een 4 minuten voor een kistje.

jaap

Jaap, ziet er goed uit!!! Heb je er ook massief houten bodempanelen in gezet of heb je voor plaat materiaal gekozen?
    Waar heb je overigens het Turtlewood (schildpadhout) vandaan. Zoek nog een stukje.

groetnis, Roeland

Hier nog wat foto's van het gezelschap in actie. Naast het afwerken van het kistje, hebben ze ook allemaal een snijplank uit een stuk eigen gemaakt. Reuze leuke avond gehad!!

jaap

PS en eindelijk een opgeruimde werkplaats!!!!

kistjes - 1.jpg

kistjes - 5.jpg

kistjes - 6.jpg

kistjes - 2.jpg

kistjes - 3.jpg

kistjes - 4.jpg

kistjes - 1.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk Berichten
    Jaap, ziet er goed uit!!! Heb je er ook massief houten bodempanelen in gezet of heb je voor plaat materiaal gekozen?
    Waar heb je overigens het Turtlewood (schildpadhout) vandaan. Zoek nog een stukje.

groetnis, Roeland
    was ook mijn laatste voorraad Roeland, de exoten raken wat op in Akkrum.....

jaap

Dus je geeft ook al cursussen!

groetnis, Roeland

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten