Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Bijzonder fineer aangeboden.

Hallo allemaal,

zoals ik al een tijd geleden heb geschreven zit ik een beetje in de fineer handel. Zo af en toe zal ik hier ook wat plaatsen. Omdat dit forum veel bezocht wordt door echte houtliefhebbers heb ik een paar bijzondere fineer soorten in de aanbieding!

IMG_2416.jpg IMG_2418.jpg
    Wortelnoten fineer: 35 x 70 cm. 10 euro per vel.

IMG_2420.jpg IMG_2421.jpg
    Wortelnoten fineer: 60 x 90 cm. 25 euro per vel.

IMG_2425.jpg IMG_2426.jpg
    Vavona burl fineer: 38 x 65 cm (driehoek). 12,50 voor 2 vellen.

IMG_2403.jpg IMG_2404.jpg
    Makassar Ebony fineer: 50 x 300 cm. 25 euro per vel.

Dat was het voor nu. Over een tijdje wil ik wel weer een aantal fineer soorten aanbieden.

Alleen de Makassar Ebony kan worden opgestuurd, de rest is te kwetsbaar voor verzending. Jullie zijn natuurlijk van harte welkom om het fineer ter plekke te komen bekijken! Dit fineer ligt in Nieuwleusen, Overijssel.

Gr. G.A.V.
    Laatst gewijzigd door G.A.V.; 30-11-15 om 20:57.

Super mooi fineer. Helaas te verweg, anders was ik zeker langs gekomen

Mooi fineer!! Helaas heb ik er echt al veel te veel van, de voorraad die ik nu heb krijg ik in mijn leven al niet meer op denk ik...
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Potver dat ziet er goed uit zeg! Dat Mak. ebony, is dat echt 300 cm ? Hoe gaat dat vervoerd worden ?
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willems Ontwerp Bekijk Berichten
    Potver dat ziet er goed uit zeg! Dat Mak. ebony, is dat echt 300 cm ? Hoe gaat dat vervoerd worden ?
    oprollen?
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Haha ja dat vroeg ik me af of dat te doen valt. Je rolt dan tegen de nerf in, dus in de lengterichting. Eens getracht met essen fineer maar dat versplinterde, misschien de radius te klein maar er komt zodoende toch wel wat kracht op de nerf te staan.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Hallo allemaal,

zo te lezen vallen deze soorten fineer wel in de smaak!

Het fineer kan inderdaad opgerold worden. Hoe makkelijk dit gaat verschilt per houtsoort. De rollen kunnen vaak wel tot zo'n 35 cm doorsnede opgerold worden en gaan dan zo met de pakketdienst mee. Helaas is het wortel-fineer wel lastiger te verzenden. Het kan wel bijvoorbeeld tussen 2 dunne plaatjes MDF ofzo opbergen, plaatjes aan elkaar tapen/schroeven en dan zo verzenden. Echter wijk je dan al snel af van de afmeting die gelden voor de pakketdienst......

Gr. G.A.V.

Forum Rechten