Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28

Onderwerp: Wood Carving

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimmel Bekijk Berichten
    Ik ga even helemaal in de wachtstand qua houtbewerking. Aangezien het allemaal binnen is geeft het me net ff teveel rommel, ik blijf poetsen, vegen, zuigen etc... Tot ik ben verhuist zal ik ff pas op de plaats maken om daarna volle kracht weer vooruit te gaan.
    Dat klinkt als: "Tijd voor het miniatuurwerk!". Na een avondje werken heb ik een paar krulletjes liggen. Die heb je zo van de bank afgeveegd en zuig je wel op bij de periodieke stofzuigronde.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Er is niemand die zegt dat je acuut moet beginnen Wim, met dit werk moet je nooit gehaast te werk gaan, take it easy.

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Er is niemand die zegt dat je acuut moet beginnen Wim, met dit werk moet je nooit gehaast te werk gaan, take it easy.

Groet Pel.
    Inderdaad

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meron Bekijk Berichten
    Dat klinkt als: "Tijd voor het miniatuurwerk!". Na een avondje werken heb ik een paar krulletjes liggen. Die heb je zo van de bank afgeveegd en zuig je wel op bij de periodieke stofzuigronde.
    Sssst

Die buizerd is prachtig! Een aangezien het tevens de lievelingsvogel van wijlen mijn vader was en mijn zoontje nu daarom loopt te zeuren een vraagje: kun je me het sjabloon/tekening ervan misschien verstrekken? Want ik heb dus nog een projectje voor de boeg...

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum shubers, ik heb hem op een foto, en dan je eigen fantasie er een beetje bij doen.

Groet Pel.

15 buizerd.jpg
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Pel; Hout wirktj.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Buizerd in PDF 15 buizerd.pdf

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Hoi Pel,

Woodcarving..... een prachtig blad. Wij hadden er enkele mee genomen naar Open dag Hout in Zutphen.
    Veel mensen wilde ze kopen en sommige dachten dat ze deze voor niets mee mochten nemen .

Veel heel veel voorbeelden en ik weet we hebben internet maar soms is zo'n blad eigenlijk veel fijner. Kan zo mee naar de schuur.
    Ook zitten er vaak werkbladen in die je kunt gebruiken.
    Wat opvalt is dat ze in Engeland veel meer snijden in club verband, hele groepen die elkaar heerlijk kunnen uitdagen en onderling wedstrijden houden.

Ik heb ook te weinig werkruimte en snak naar een WERKPLAATS maar voorlopig zit dat er nog even niet in.
    Dus haal ik 4 fietsen uit de schuur en probeer wat gereedschap naar voren te toveren. Meestal een workmate er bij om iets te klemmen of om te zitten.
    Dat duurt dus wel even voor je wat kunt doen en nadien moet alles weer terug. Ik merk dat ik daarom niet voor een half uurtje wat ga doen terwijl daar eigenlijk wel zin voor is en zinvol omdat je dan meer tijd aan het project kunt besteden.

Mijn vrouw zegt ook waarom ga je dan niet zoiets kleins fabriceren zoals Meron maakt. Ik denk dat iedereen zo zijn werkwijze heeft maar mijn lukt het nog niet om te priegelen. Komt vast door mijn dikke worsten vingers. Ooo en wat hou ik van die lange halen met de spookschaaf of dat heerlijk kloppen met mijn malet. hahahahaha. Helaas is dat aan de eetkamer taboe en daar heeft mijn eega helemaal gelijk in............ .Ik heb nu ook binnen wat gemaakt ( huwelijks geschenk ). gewoon aan de eetkamer tafel. Extra dik zeil met houten bescherming er boven op, heerlijk warm bij de koffie.

Was het maar weer voorjaar. Heerlijk buiten in het zonnetje.

Gr Edwin

Herkenbaar verhaal Edwin,

Hoewel ik veel priegelwerk maak, zit er ook vaak iets groots tussen. Iets dat ik eigenlijk in de schuur moet doen. En hoewel wij een redelijk ruime schuur hebben, staat hij toch vol met fietsen en een fietskar en moet ik hem dus altijd eerst uitruimen. Erg onhandig.
    Maar nog even en je kunt in de avond gewoon in de tuin aan de slag. Erg relaxed.

dit wil ik dus zo graag leren maar zie er geen beginnen aan!

Hallo Evy Wisse

een goede plaats om te starten: tik gewoon "houtsnijden" in Google , en kijk naar het aanbod van opleidingen ( geen workshops) die aan academies worden verzorgd en lees die websites eens helemaal door.

groeten
    Ornament

Forum Rechten