Wood Carving

Hoi Evy,

Waar een wil is is een weg :eek:.

Een cursus is een heel goed begin maar je kunt je zelf ook veel leren door gewoon te doen.
Kijk op internet ( youtube ) hier staat een enorme bron aan kennis.
Begin eenvoudig en ga stap voor stap voor meer moeilijkere projecten. Tekenen en visueel inzicht helpen je bij 3d projecten.

Neem makkelijk te snijden hout om te oefenen. Koop pas later duurder hout.

Ik zelf koop bijna nooit hout, veelal vind ik stukken onderweg tijdens boswandelingen. ( het geluk dat we vlakbij de veluwe wonen)

Waar ongeveer woon je?, er is vast een houtsnijder in de buurt. Misschien iemand van dit forum waar je met vragen terecht kunt.

Ook jij kunt het, leg de lat niet te hoog maar begin gewoon. Ik snij pas sinds 3 jaar en heb geen enkele cursus of les gevolgd en ook ik leer nog iedere keer als ik een stuk hout bewerk.

Gr Edwin
 

Evy Wisse

Nieuw lid
3 mei 2017
8
0
29
hee!

het enige snijwerk die ik al heb gedaan is eig gewoon met een rechte snijbijtel diamantjes snijten enzo voor kasten. Ik woon in zeebrugge en jammer genoeg nog geen opleidingen in de buurt gevonden.


eventueel tips voor het kopen van gutsen en snijbijtels?
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik ben ooit begonnen met een 6mm beitel en een fijn stukje hout.

De beitel hield ik goed scherp, zodat ik vanuit de hand al duwend kon werken. Dat ging prima. Na een tijdje heb ik er een paar spullen bij gekocht. Maar dan alleen als ik het nodig had.

Het belangrijkste was eigenlijk het soort hout.
 

penseeltje

Nieuw lid
26 jan 2018
2
0
dit is mijn werk unnamed (4).jpg beeldhouwen in lindenhout
deze beeld is 1 meter hoog
met verlichting in

ik ben hier nieuw in deze groep en ken forum niet
thierry
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Prachtig beeldje Thierry, wel wat weinig informatie, hoe groot het is, je kunt beter zelf een nieuw topic aanmaken, maar dan wel graag meer info en meer foto,s dat verdient zo een prachtig houtsnijwerk heel zeker.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.