Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Wood Carving

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015

Wood Carving

Van een vriend krijg ik regelmatig een Engelstalig tijdschrift Wood Carving, http://www.woodworkersinstitute.com/page.asp?p=5 In het tijdschrift staan vele tips en voorbeelden van houtsnijwerken. Maar op hun site zag ik, staan ook vele tips en voorbeelden, als je die Engelsen houtsnijwerken ziet dan valt je van verbazing je mond open. Jammer dat zo iets niet in Nederland bestaat.
    INR GOLDA Peter Paces.jpg
    Peter Paces.

INR GOLDB Peter Paces.jpg
    Peter Paces.

RELIEF BRONZET Revor Metcalfe..jpg
    Revor Methcalve.

Als je het over diepte in een reliëf hebt dan is dit toch top, hier kan ik alleen maar van dromen.

RELIEF GOLD A Peter Downham.jpg
    Peter Downham
    RELEIF GOLD B Peter Downham.jpg

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Is inderdaad erg mooi die diepte in het reliëf van het tafereel foto 3, komt omdat hij de verhoudingen van het perspectief - net als bij een schilderij - ook heel mooi en realistisch weergeeft. En dan ook nog eens in het hout zelf diepte kunnen aanbrengen.. prachtig!

Erg mooi.

Jammergenoeg weinig houtsnijders op dit forum. Dus wtb welkom Yeshua!

Mooi werk zeg! Ik heb eens een eikenhouten schutting gemaakt en in een van de planken heb ik een eikenblad met eikel gesneden. Daar moet ik nog wel ergens een foto van hebben.
    Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Kijk voor de aardigheid eens op deze facebook pagina....

Groet,
    Jan

Ja, twee foto's gevonden.

IMG-20120128-00201 (1).jpg
    IMG-20120126-00195.jpg

Het was en is de eerste keer dat ik iets met houtsnijden heb gedaan. Maar ik vond het wel erg leuk en ga het zeker nog een keer doen.
    Groeten, Raymond

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Raymond goed gedaan, zeker voor een eerste keer, Als je in reliëf wil gaan snijden dan haal je eerst al het hout weg wat naast de afbeelding zit. Voorbeeld, een plank van 25 cm x 35 cm 4 cm dik met een afbeelding van een vogel, Dan haal je het hout naast de afbeelding weg tot op 2 cm dikte. Daarna ga je de recht uit gekapte afbeelding afronden en vorm geven.

Deze specht was een van mijn eerste houtsnijwerken, de buizerd is van latere datum.

Specht woodworking.jpg
    Houtsnijwerk buizerd 3.jpg
    Groet Pel.
    Hout wirktj.

Hele late reactie en dat ligt niet aan het forum dit keer .

Erg mooi Pel, lijkt me prachtig om zoiets te kunnen. Leuke hiervan is wel dat je het in een kleine ruimte kan doen of binnen, net als het miniatuur snijden wat Meron doet.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Inderdaad Wim, hier hoef je geen hele grote ruimte voor te hebben, maar zoals je zelf wel weet je komt immers toch altijd ruimte tekort. Met enkele machines erbij is toch wel makkelijk o.a. cirkelzaag en een lintzaag is ook wel handig, maar met een goede decoupeerzaag kom je ook een heel eind. Daar heb ik mij in het begin mee moeten behelpen en dat ging heel goed, korte bochten voorboren en de rest met de decoupeerzaag uit zagen. Het is een mooie rustgevende hobby, als je er moe aan bent laat je alles liggen, en de dag erna ga je weer verder met je werkstuk.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Ik ga even helemaal in de wachtstand qua houtbewerking. Aangezien het allemaal binnen is geeft het me net ff teveel rommel, ik blijf poetsen, vegen, zuigen etc... Tot ik ben verhuist zal ik ff pas op de plaats maken om daarna volle kracht weer vooruit te gaan.

Forum Rechten