Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Ik kan iepenhout kopen

Beste forumleden,

Hier bij ons in Normandie kan ik ruim een cuub iepenhout kopen maar ik weet niet of dit een goede prijs is.
    Het betreft hier negen platen met de volgende maten:

320x50x7
    320x70x7

gemiddelde breedte ligt dus tussen de 50 en 70 cm.

zie de foto in de link.
    http://www.leboncoin.fr/bricolage/882277577.htm
    Het hout is 40 jaar oud en droog. Ik heb met de beste man contact gehad en volgens zijn zeggen is er vrij lastig aan te komen en normaliter dubbel zo duur.

Mijn vraag; klopt dat een beetje? Want dan ga ik zeker tot aankoop over.
    (indien mijn Robland X31 op 220 volt het aankan.)

Alvast bedankt,
    groetjes
    Maxie

Athanor
    Guest
    Wat vraagt hij dan per M3? Hier is dik onbekantrecht iepen voor rond de € 1200,- ex btw te koop.

Fons

Ik heb niet veel verstand van Iep, 40 jaar lucht gedroogd geeft echter wel heel mooi droog hout waar waarschijnlijk weinig spanning in zit.
    Wat ik heb begrepen is dat er veel verschillende soorten iepen zijn. die best veel van elkaar kunnen verschillen van soort tot soort.
    Iets anders waar je over na kan denken is wat je precies wil met platen van 70mm dik.... Het kan erg mooi zijn als je er tafels van wil maken, maar erg onhandig als je dunnere delen nodig hebt.

mocht je tot koop overgaan, plaats dan even een paar foto's ik ben wel benieuwd hoe het hout er onder die laag stof uitziet.

gr
    Rik

@ Athanor: Hij vraagt 800 euro voor de hele partij en die is iets meer dan een cuub.

@ Rik:
    Ik ga er inderdaad tafelbladen van maken...

Athanor
    Guest
    Dan zou ik er niet over twijfelen... Wel nog even goed checken op houtworm, die schijnen nogal gek op Iepenhout te zijn, dus per plaat even goed nalopen, kan invloed hebben op de prijs.

Fons

Het is niet ver bij ons vandaan, ga een afspraak maken. Voor de zekerheid neem ik een schaaf mee om wat dieper in de huid te kunnen kijken voor de kleur.
    Fons, bedankt dat je mijn twijfel hebt weggenomen!
    En Rik... jij krijgt een foto van me

Leuk Maxie ik hoop dat het een mooie partij is! leuk als je een foto post.

Vandaag de iep opgehaald. Ze is prachtig en levert een paar mooie vergadertafels op.
    DSC_0301.jpg

Aanhanger afgeladen

DSC_0305.jpg

Voorlopig maar even in de serre opgeslagen...die is toch nog niet af.

DSC_0306.jpg

De kleur is goed en er zitten geen enge beestjes in.

DSC_0303.jpg

Mooie vangst maxie!

Wat zijn je plannen voor dit mooie iepen...

Proficiat met deze mooie aankoop voor een mooi prijsje!

Fons

Forum Rechten