Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Advies aub voor een worstenrekje

Iemand een idee waarvan ik het beste een rekje van kan maken?
    is bedoeld om worsten op te drogen(droge worst dus)
    Moet ook een plateau onder ivm het lekkende vet.
    Iemand een idee qua vorm en houtsoort?
    Vlees zal wss het hout niet raken.
    Zullen max 8 worsten aan komen te hangen.

Mvg Pascal.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik zou het van gestoomd beuken maken, daar worden vaak huishoudelijke gebruiksvoorwerpen van gemaakt.

Groet Pel
    Hout wirktj.

Grenen, essen, western red cedar, het maakt niet uit. Gooi wat zaagsel en stro onder voor de vet. Een droogkast is handig als je dieren in huis hebben.DSCF1352.jpg DSCF1350.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Lijkt mij een ideale droogkast voor de vliegen?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Voor mij graag een stukje spek

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik heb wel eens een droogkast gemaakt om forellen te drogen voor te roken , dit was gewoon een vierkant raamwerk met een deurtje erin waar vliegengaas om was gespannen. de forellen hingen aan haakjes in de kast. Maar een worsten droog rekje is mij onbekend? Ik denk dat er in jou worsten rekje voor vliegen dan ook geen plaats moet zijn, anders komen de worsten vanzelf van het rekje af.

Groet Pel
    Hout wirktj.

Maak een rekje, dat je overal neer kunt zetten. Maak hem wat groter zodat de worsten vrij hangen. Eigenlijk hoor je een stok te maken tussen de balken in het plafond en daar de worsten ophangen. Kranten op de grond voor het lekken van vet: een wiemel dus.
    Maar goed zo'n rekje staat natuurlijk ook mooi op het aanrecht. Houtsoort: eiken/beuken in ieder geval loofhout - naaldhout heeft hars en dat bederft de smaak.
    En graag een Drentse worst naar Lemmer, want dat zijn de lekkerste. Onovertroffen.
    Veel plezier bij het maken.
    vr.gr. Jan Pranger.

P2060001.jpg

P2060002.jpg
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik zou beukenhout gebruiken. Mocht je niet van het gedroogde vlees afkomen dan kom ik je met liefde hiermee helpen
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Athanor
    Guest
    Voor deze vegetarier hoef je geen worstjes te reserveren hoor hou je in elk geval zelf nog wat over..... De liefhebbers loopt het water al uit de mond zodat er ook nog andere opvangbakjes moeten komen

Succes met je project! Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Lijkt mij een ideale droogkast voor de vliegen?

Groet Pel.
    Nooit een probleem met vliegen, die komen er niet op. In de keuken hangt een stuk gerookt ham waar ik af en toe een plak van afsnijd nu al 4 jaar en nooit een vlieg zien op zitten. In de schuur hangen lappen dike spek ook, zelf boven de stall en er komen geen vliegen op. Een vliegen kast heb je voor brood of groente en fruit, of een bewaard maal waar je later van gaat genieten.

Forum Rechten