Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 22 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 220
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010

Compacte zaagtafel Bosch vs DeWalt

De laatste tijd mis ik meer en meer een zaagtafel.
    Omdat ik geen plaats heb voor een combiné ben ik eerder aan het kijken naar een compacte zaagtafel.
    Binnenkort gaan we ook ons dak renoveren, dus is het handig dat ik deze zaagtafel naar de zolder kan meenemen

Ik kom op 3 zaagmachines namelijk:
    * Bosch GTS10 XC (899€ hier heb ik veel goeds over gelezen
    * Dewalt DE745 641,24€
    * Dewalt DWE7491 816,74€

Over het algemeen ben ik geen Dewalt-fanaat, maar de fijnafstelling is wel handiger.
    De Bosch kan je ook,omtoveren tot een compacte freestafel.
    Iemand ervaring/tips met bovenstaande machines?

Kun je de Bosch GTS10 XC ombouwen tot freestafel? Heb je daar meer info over of voorbeelden van?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Kun je de Bosch GTS10 XC ombouwen tot freestafel? Heb je daar meer info over of voorbeelden van?
    Deze heeft een uitrekbare tafelverbreding van +-30cm waarin je een plaat kan leggen met daaronder een bovenfrees.

Ik heb zelf de dw745 sinds een half jaar. Gekocht voor 569 euro incl. Het is een topper. Dewalt heeft een uitstekende reputatie als het om zaagmachines gaat. Krachtig en nauwkeurig. Minpunt is dat-ie gelijk op volle toeren draait. Geen aanloop dus. Niet een onoverkomelijk probleem overigens. Ik zou dus gaan voor de (goedkope) dw745.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Ja, de Bosch heeft een softstart.
    Maakt die softstart zoveel uit?
    De DWE7491 kost iets meer, heeft iets meer wattage, maar voor de rest zie ik niet veel verschil.
    Vandaag eens gaan kijken in de winkel naar deze laatste, de fijnafstelling is wel goed, maar was ook vrij stroef.

En zal eens rondkijken voor een goedkopere prijs.
    De Bosch is wel met een scherpe prijs.
    Laatst gewijzigd door Den Deze; 28-11-15 om 17:13.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Deze Bekijk Berichten
    Ja, de Bosch heeft een softstart.
    Maakt die softstart zoveel uit?
    Dat ligt eraan, mijn afkortzaag heeft het niet en die is 2000watt. Wanneer ik de stofzuiger aan heb staan wil de groep er wel is uitslaan (16A). Die Bosch is 2100 watt, dus al je nog wat anders op die groep hebt staan kan een softstart wel prettig zijn.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Ik denk dat ik voorlopig eerder de Bosch prefereer.
    Vooral omwille van zijn softstart, maar het blijft toch een moeilijke keuze.
    Dewalt heeft 2 jaar garantie, Bosch heeft er 3.
    De fijnafstelling bij de DeWalt is handig en de fence is ook iets doordachter (bij de Bosch moet je er nog moeren insteken om kleine dingen te zagen, bij DeWalt zit dit geïntegreerd in de fence.
    Zie Bosch vs DeWalt.

De DW745 ga ik niet kopen, gezien de DWE7491 langere zaken kan afkorten (625mm vs 825 mm).
    Misschien niet echt een probleem, maar als ik dan toch eens langere/bredere zaken moet afkorten dan wil ik me niet beklagen dat ik niet voor een bredere tafel heb gekozen

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Als je zekeringen eruit klappen door de hoge aanloopstroom, moet je C zekeringen erin zetten. Zijn goedkoop, 11 euro ofzo. Die zijn veel trager http://www.groepenkastbestellen.nl/E...-1PN-16A-C-kar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Ik heb bij mijn GTS10XC een inlegplaat gemaakt voor mijn Triton freesmachine. Ik heb daarbij een een eenvoudige freesgeleider toegepast die gekoppeld is aan de zaaggeleider waardoor ik wel een snelle verstelling en goede nauwkeurigheid heb.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Twijfel ook nog altijd tussen deze 2 ... voorkeur gaar voorlopig ook naar de DW745 .. omwille van de fijnafstelling ..
    En ik denk dat de dewalt iets degelijker gemaakt is ( metalen kooi er rond ) .. ben normaal ook een blauwe bosch fan ( maa deze bosch oogt wat meer plastiekerig ) .. denk beide wel goeie machines ..
    Moet ze nog eens beide fysiek bekijken ... vrees alleen niet veel winkels hier in de buurt die ze op stock hebben ...
    Wat softstart betreffende heb ik niet zo een schrik van .. heb genoeg apparte groepen in mijn werkplaatsje ...
    Laatst gewijzigd door kitt1977; 29-11-15 om 20:18.

Forum Rechten