bouwtekening

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik heb een bouwtekening van een gereedskar alleen de bouw tekening bestaat alleen maar uit maten, en door mij taal dyslectie is het een ramp om hier uit te komen. maar hoe doen jullie het.
hieronder een klein voorbeeldje

Tool Cart Drawers & Shelf
H Drawer Front/Back (2) 1/2 x 23/4 - 241/2
I Drawer Sides (2) 1/2 x 23/4 - 17
J Drawer Btms. (5) 161/2 x 241/2 - 1/4 Hdbd.
K Drawer Front/Back (2) 1/2 x 33/4 - 241/2

Hans
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ah, okee. Ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien. De eerste pagina van het PDF-bestand is een zaagschema om alle onderdelen uit een plaat 122x244 multiplex en een plaat 122x244 hardboard te halen. Onder de materiaallijst staat dan nog een zaagschema voor 1/2" en 3/4" 'gewoon hout'.

Als je dyslectisch bent kan ik me voorstellen dat je een probleem hebt met die zaaglijst. Hij is ook onoverzichtelijk. Kan je beter uit de voeten met het Excel-schema wat hierbij zit? Staat in elk geval alles netjes uitgelijnd. En ik heb de maten ook meteen maar omgezet in mm.

Tekening lezen: pak je plaat multiplex, pak de tekening. Linksboven staat 2x onderdeel A. Zoek in het Excel-schema de maten van A op en teken af. Zo kan je de hele multiplex-plaat indelen. Ik zou zelf even in grove lijnen aangeven welk onderdeel waar komt en na elke zaagsnede even precies inmeten.

Arthur

Attached files Gereedschapskar.xls (38 KB)
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
dit is top !!!!

mij taal dyslectie geeft soms veel problemen met vreemde talen, in nederlands kan ik me goed redden, maar helaas is veel in het engels en dan kost het me HEEL veel moeite, en dan is snel de lol er van af.

nogmaals bedankt

hans
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
toppie bedankt

ga heerlijk in het zonnetje met de laptop op schoot en de vertaalmachine in de aanslag beginnen met lezen.

hans bedankt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.