Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: bouwtekening

bouwtekening

ik heb een bouwtekening van een gereedskar alleen de bouw tekening bestaat alleen maar uit maten, en door mij taal dyslectie is het een ramp om hier uit te komen. maar hoe doen jullie het.
    hieronder een klein voorbeeldje

Tool Cart Drawers & Shelf
    H Drawer Front/Back (2) 1/2 x 23/4 - 241/2
    I Drawer Sides (2) 1/2 x 23/4 - 17
    J Drawer Btms. (5) 161/2 x 241/2 - 1/4 Hdbd.
    K Drawer Front/Back (2) 1/2 x 33/4 - 241/2

Hans

Re: bouwtekening

Hoi Hans,

Heb je hier ook een plaatje bij, of is het echt alleen maar een cut list?

Arthur

in de bijlage staat één foto, en één materiaal lijst

meer heb ik niet,

Hans

Attached files slant-front-tool-cart.pdf (150.7 KB)

Ah, okee. Ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien. De eerste pagina van het PDF-bestand is een zaagschema om alle onderdelen uit een plaat 122x244 multiplex en een plaat 122x244 hardboard te halen. Onder de materiaallijst staat dan nog een zaagschema voor 1/2" en 3/4" 'gewoon hout'.

Als je dyslectisch bent kan ik me voorstellen dat je een probleem hebt met die zaaglijst. Hij is ook onoverzichtelijk. Kan je beter uit de voeten met het Excel-schema wat hierbij zit? Staat in elk geval alles netjes uitgelijnd. En ik heb de maten ook meteen maar omgezet in mm.

Tekening lezen: pak je plaat multiplex, pak de tekening. Linksboven staat 2x onderdeel A. Zoek in het Excel-schema de maten van A op en teken af. Zo kan je de hele multiplex-plaat indelen. Ik zou zelf even in grove lijnen aangeven welk onderdeel waar komt en na elke zaagsnede even precies inmeten.

Arthur

Attached files Gereedschapskar.xls (38 KB)

dit is top !!!!

mij taal dyslectie geeft soms veel problemen met vreemde talen, in nederlands kan ik me goed redden, maar helaas is veel in het engels en dan kost het me HEEL veel moeite, en dan is snel de lol er van af.

nogmaals bedankt

hans

hoi timmertje,

ik heb een PB gestuurd naar je

hans

toppie bedankt

ga heerlijk in het zonnetje met de laptop op schoot en de vertaalmachine in de aanslag beginnen met lezen.

hans bedankt

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik heb de pdf ondertussen ook al binnen. Toppertje

Forum Rechten