Workshop bijl smeden in Alkmaar. Inschrijving vanaf nu!

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Vind ik ook heb ook getwijfeld of ik hem helemaal zou schuren, je weet niet wat er onder het zwarte uit komt....
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik ben nu al een paar dagen met de kop bezig. Eerst schuren met een black&dekker powervijl en daarna met de hand alle krassen wegschuren. Wat een hoop werk zeg... geef mij maar hout. Werkt veel fijner.

Heeft iemand een idee waarmee ik de kop sneller (dan met de hand) mooi krijg? Is er een goed opzetstuk voor een dremel om hem steeds fijner op te schuren? Voor de bandschuurmachine of powervijl gaat de korrel maar tot 240.


20160428_220533~2.jpg
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
ik heb geschuurd met een haakse slijper met een lamellen schijf erop, daarna met de rotex van 80 naar 120 daarna met de excenter naar 120 en 240 en toen met de hand verder uiteindelijk met scotch bright, mag voor het etsen niet spiegelglad zijn dan werkt het etsen minder goed....

Ziet er al wel mooi uit!
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Wacht maar tot je met 50/50 oploskoffie/water gaat etsen dan gaan ze nog harder kleuren en stinken.... De mijne zijn nu bijna schoon 😄😄😄
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
@caso: Ja! Hij is af! Het heeft even geduurd, maar eindelijk is ook het handvat af. Ik heb lang gezocht naar een geschikt stuk hout en een mooie vorm. Uiteindelijk is het een stuk esdoorn met mooie vlam geworden. Na wat geëxperimenteer met ecoline heb ik hem ook een kleurtje gegeven. Echt bruikbaar als bijl is hij alleen nu niet meer; het handvat is erg glad en breekt vast bij een harde mep. Maar het was voor mij toch bedoeld als sierbijltje...

20190519_130629.jpg
20190519_130515.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.