Workshop bijl smeden in Alkmaar. Inschrijving vanaf nu!

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Nou, wat dacht je van over iets meer dan een maand.. ;)

Nog een speciale dag voor mij! Heb op die dag 3 jaar geleden m'n drugsverleden gedag gezegd. Helemaal niet in de gaten gehad.. M'n vrouw wilde nog wat speciaals gaan doen.. Oepsie.. :D Dit is ook speciaal.. Ik heb er zin an!

Ben alweer aan het oefenen Meron! Hoop Anji van Davey Graham er tegen die tijd in te hebben zitten.. En ik hoop dat ik ook nog even de tijd vind om de gitaar af te stellen, anders is he niet leuk spelen.. ;)
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Nou, wat dacht je van over iets meer dan een maand.. ;)

Nog een speciale dag voor mij! Heb op die dag 3 jaar geleden m'n drugsverleden gedag gezegd. Helemaal niet in de gaten gehad.. M'n vrouw wilde nog wat speciaals gaan doen.. Oepsie.. :D Dit is ook speciaal.. Ik heb er zin an!

Ben alweer aan het oefenen Meron! Hoop Anji van Davey Graham er tegen die tijd in te hebben zitten.. En ik hoop dat ik ook nog even de tijd vind om de gitaar af te stellen, anders is he niet leuk spelen.. ;)

Je hebt gelijk. De tijd vliegt. Moet maar eens gaan kijken naar de bijvorm. Ze stonden er open voor als de cursist een iets andere vorm wilde smeden (als het lig haalbaar is in een dag), dus moet daar maar eens mee aan de slag.

Gefeliciteerd met je drie jaar. Gaan jullie gewoon het weekend erop weer wat leuks doen!
Jammer te horen dat je gitaar toch niet zo bespeelbaar was. Is het duidelijk waardoor dat komt? Kun je dat bij je volgende gitaar verbeteren? Van mijn Furch was de hals gescheurd. Dat hebben ze goed kunnen repareren, maar ik merk ook dat hij nu wat minder fijn speelt. Erg jammer.

Anji, erg cool als die lukt. Ik ken hem van Simon & Garfunkel. Eens kijken of ik tijd kan maken om die te leren.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Getver Alkmaar, gn workshops dichter bij de belgische grens :'(

Belgie mag wel eens actiever worden of ik moet straks nog het vrouwtje overtuigen om naar NL te verhuizen
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Rizz, daar gaan we een lekker bakkie koffie op drinken!

En inderdaad, 10 april 2016
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Geneyn,

België niet actief? Heh?
In België heb je lange, heuse, opleidingen smeden. En ook nog workshops. We hebben een gilde van smeden. En minstens één jaarlijks internationale bijeenkomst van smeden, enz...
Je kunt hier ook je bijltje smeden al dan niet uit damast (met gekocht of zelf te smeden damast).

Groeten,
Ornament
marmerbeeldhouwen
professioneel houtsnijden
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Ornament heb geen interesse in jarenlange opleidingen momenteel maar zou graag eens een bijltje smeden of iets in die trend.
Reeds rondgekeken bij mij in de regio maar nog niets gevonden. telkens als ik begin te zoeken kom ik in Alkmaar terecht :)

Moest je voorstellen hebben voor dergelijke workshops altijd welkom :)
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
http://www.workshopsmeden.be
Deze man ken ikzelf heel goed, hij is een leraar smeden ( lange opleiding) en geeft ook workshops. Hij heeft een bijzonder mooie vormgeving, mooi gespannen vormen. Zou hier beginnen

Alternetief : Bij de Vaamse gilde van de smeden zijn er zeker ook opleidingen workshops te vinden
http://www.smedersgilde.be/opleidingen.html

Hier zie je een overzicht van de opleidingen maar bovenaan staat duidelijk dat vele smeden ook korte opleidingen geven. Contact opnemen met de gilde zal wellicht een hele boel adressen opleveren. Op de pagina " het bestuur" zie je Guy De Bruyne als medewerker staan , met zijn mailadres. Hij is of in ieder geval was de woordvoerder van de gilde, zelfs zoveel dat ik een hele tijd gedacht heb dat hij voorzitter was. Dus mailen maar?
Ik zie daar ook Philip Vercammen staan, die is leraar in verschillende opleidingen, maar ik weet niet of hij workshops geeft. Vermoedelijk kan hij doorverwijzen.

Groeten,
ornament
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Volgende week alweer? Had ff niet door hoe snel de tijd vliegt...

Wie komt er uit de omgeving Nijmegen en wil carpoolen? (eerst nog ff kijken of de trein een optie is)
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Dat werd het voor mij sws.. :) Ik krijg het waarschijnlijk niet voor elkaar om de gitaar in goed werkende staat te krijgen voor zondag. Ga m'n best doen, maar mis 1 stuk gereedschap om het stuk been goed vlak te krijgen.. Anders neem ik m'n werkpaard wel mee, sws gezellig om f te pingelen als pauzevermaak..
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dat werd het voor mij sws.. :) Ik krijg het waarschijnlijk niet voor elkaar om de gitaar in goed werkende staat te krijgen voor zondag. Ga m'n best doen, maar mis 1 stuk gereedschap om het stuk been goed vlak te krijgen.. Anders neem ik m'n werkpaard wel mee, sws gezellig om f te pingelen als pauzevermaak..

Laat je vooral niet opjagen. Leuk als je het werkpaard wel meeneemt.

tot zondag!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Dat is een goeie!

Voor mij geldt dat ik iemand mee kan nemen tussen Waddinxveen en Enkhuizen. Ik rook wel in de auto, kan daar wel rekening mee houden, maar dat zal dus niet geurvrij zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.