Festool C15 set

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Hallo,

Ik zal me eerst voorstellen , mijn naam is John uit Rotterdam. Mijn hobby is meubels ontwerpen en maken en oude meubels repareren of hergebruiken/ombouwen.

Ik heb de afgelopen 2 jaar gereedschapen gekocht van o.a:Festool en ben daar zeer tevereden over. (had ik dat maar 10 jaar eerder gedaan.

Gisteren bij Geerdink in Doetinchem geweest. Vanuit Rotterdam aangekomen en blij verrast door de service met een grote S. Onder het genot van een capuccino een prettig gesprek gehad met Marcel die uitgebreid de tijd voor me nam.
Een dag ervoor al telefonisch gehad over de voorraadstatus van een C15 set .

Ik heb een Festool, C15 gekocht en deze vandaag voor de eerst keer gebruikt. Wat een top apparaat zeg.
Licht, sterk, handzaam, handig led-lampje, makkelijk wisselen van boorkoppen en accescoires

Ik denk en hoop er vele jaren plezier van te hebben.

Kortom 2 aanraders: 1 'Firma Geerdink in Doetinchem en 2.C 15 van Festool

voor vragen kun je me bellenk
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Je hebt aandelen van Geerdink?
Ik ben altijd een beetje wantrouwend als mensen zich speciaal aanmelden om een bedrijf/winkel aan te prijzen.
En als het wel echt is. Dan heb je naar mijn mening een steekje los als je vanuit Rotterdam naar Doetinchem rijd voor Festool gereedschap. Dat is in Rotterdam net zo goed en zo duur als in Doetinchem.
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Kan het mis hebben maar dit klinkt als: "Wij van wc-eend adviseren wc-eend"
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Hallo,

Heb geen aandelen bij hen hoor. De reden dat ik naar Doetinchem rijdt is dat omgeving Rotterdam een aantal winkels zeggen dat ze deze set hebben maar als je er dan 1 wilt kopen dan hebben ze hem toch niet.
Het gaat om de C15 li-on set met 2 batterijen + lader , alle boorkoppen, led verlichting enz enz

Probeer Dubson maar, of Bouwmaat of enkele internetshops zoals Toolnation, middeldorp.

2e reden is dat een lange rit op een motor op een mooie dag ook goud waard is :D

Ik weet dat er winkels zijn die zichzelf goed voor proberen te doen op internet, maar ik ben toch echt een tevreden klant.

voor vragen kun je me nog steeds mailen

MVG

John
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
John,
Ik heb een vraagje met betrekking tot de nieuwe C reeks van festool.
Ik overweeg namelijk de C12 set aan te schaffen, ik heb al een protool 18V voor het zwaardere werk, daarom wilde ik gaan voor de lichtere versie (en ik heb ook een protool 12V bandschroefmachine, waarvan de 2.6 Ah batterijen ook bruikbaar zijn in de festoolmachine).

Maar mijn vraag gaat over de boorkop. Veel schroefmachines van onder andere Dewalt, makita en consorten hebben een boorkop die bij het aanspannen van boortjes op het laatst enkele klikgeluidjes maakt (dit type staat ook bekend als een zogenaamde Röhm-boorkop). De vorige modellen festool machines hebben een boorkop die niet dat ratelgeluidje maakt, dus moet je meer kracht uitoefenen om een boortje vast te zetten, en gaan de boortjes vaak alsnog slippen/komen ze los.
Ik heb ergens een gerucht gelezen dat de nieuwe festoolmachines ook met een dergelijk type boorkop geleverd worden, maar zou jij dat misschien kunnen bevestigen?

De protool schroefmachines hebben wel zo'n boorkop, en ik zou eventueel ook zo'n kop extra kunnen afschaffen, aangezien die ook op de centrotec as passen, maar het zou fijn zijn als de standaard boorkop voor mij al voldeed.

Dank bij voorbaat,

Frank-Jan
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Hallo Frank-Jan,

Ja, idd als ik in die boorkop gewone boortjes zet, dan hoor je idd zo'n geluid en dat voel je ook met aandraaien. het werkt gemakkelijk en snel.

je kunt ook van het centrotec systeem boortjes kopen die rechtstreeks in de machine kunnen. hiermee kun je nog makkelijker werken.

ik ben toevallig vandaag op zoek geweest naar deze dingen in 2 en 3 mm maar heb ze niet gevonden. ik vind ze ideaal om voor te boren.dan eruit te halen - centrotec met bithouder plaatsen en schroeven maar.

vraag beantwoord >?
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
john zei:
vraag beantwoord >?

Volledig, dankjewel

Ik heb zelf al een behoorlijke collectie van die centrotec accessoires, maar dat spul is wel behoorlijk prijzig. Regelmatig brengen ze een set-systainer uit, maar de 2009 versie staat niet meer op de site, en ik heb nog niets gezien van een '10 versie.

Ik heb self de 2008 set en de protool centrotec set, aangevuld met nog wat los spul zoals verzinkboortjes, hakendraaier enzo. Maar lang niet alles is verkrijgbaar, dus die boorkop is wel belangrijk voor gatzagen, speedboren (ze verkopen wel centrotec forstner boren, maar in een beperkt aantal maten), en de metaalboren zijn ook niet in alle maten verkrijgbaar.

3 mm is verkrijgbaar in zowel de houtspiraal versie als de metaal versie, 2 mm bestaat naar mijn weten niet in een centrotec versie. (ze hebben ook extra korte houtspiraal boren, handig voor gebruik met de haakse kop)
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Hallo Frank-Jan,

Nu jij weer bedankt voor de antwoorden !

Waar koop jij dit soort accesoires? mag wat mij betreft voor deze spullen ook een online winkel zijn.

MVG

John
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
De accessoires die ik heb, heb ik allemaal besteld via m'n lokale dealers, de festool set zodra die uit was, de protool set wat later, toen ik de goede bithouder (die bij de nieuwe C-boormachines standaard meegeleverd wordt), en de korte centrotec bits wilde hebben.

Maar beide setjes zijn momenteel niet meer leverbaar geloof ik, hoewel ik ze tot voor kort regelmatig op sites als marktplaats voorbij zag komen.

Ik lees de laatste tijd veel dat mensen dergelijke accessoires bij buitenlandse webshops aantrekkelijk geprijsd bestellen (zaagbladen e.d. ook); maar ik ben zelden thuis om pakketjes in ontvangst te nemen, dus bestel ik het liever via de bouwmaat ofzo, die me dan bellen zodra ik het kan komen ophalen.
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
maar wel zonder festool-garantie.
(Leuk om ook even te vermelden: prijs alleen is niet alles)
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Bedankt voor de tips !

en idd , prijs is niet alles. Goede uitleg, service enz enz is ook wat waard.

groeten maar weer
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.