Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Klauwplaat, bout afgebroken, iemand tips?

Beste mensen,
    Ik heb een jaartje geleden een klauwplaat van HBM gekocht
    Alleen is de schroefkop van een bout nu helemaal dol dus heeft mijn schroevendraaier er geen grip meer op.
    Enig idee hoe je deze kunt uithalen en vervangen?

Een tijd terug had ik het zelfde met een andere machine en heb daar toen boa van Grabit voor gekocht. Dit heeft aan de ene kant een frees kop en aan de andere kant een kop kun je de bout/schroef er mee uitdraaien.

Is dat zo'n klauwplaat waarbij je alle 4 de klauwen onafhankelijk van elkaar kunt verstellen zoals die vroeger bij de kleine HBM450 draaibank werd meegeleverd? Dan zou ik hem gewoon weggooien! Heb je anders een foto?

Nee , was 130 euro dus smijt hem liever niet weg

wat rjmulder zegt, met Grabit.

De bout is echt wel super sterk, hardheid 12.9 en heb er al in proberen boren
    Lukt dit dan nog met Grabit?

Op het Grabit setje wat ik heb staat dat het bouten verwijderd van 5-14mm en hardheid 5.6-10.9 + stainless steel.
    Als het nog met een Grabit is op te lossen zou ik niet weten, die kop moet zich natuurlijk wel vast kunnen zetten.
    Laatst gewijzigd door rjmulder; 25-11-15 om 22:26.

Als de grabit maar ff grip kan krijgen op de kop lukt dat, die Grabit kop is konish en met de juiste druk kom je een heel eind...
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Ik ken de kop helemaal niet maar ik heb meermaals beschadigde bouten kunnen verwijderen door er een moer op te lassen en daarmee de bout los te draaien. Gewoon de moer erop en de binnenkant vollassen. Voordeel is ook dat de warmte de bout al lost voordat je er aan draait. Misschien de plaatselijke dorpssmid/metaalbewerker die van dienst kan zijn?

Veel succes!

Gijs.

Bedankt voor de tip maar denk dat de bout daarvoor te klein is

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten