Blokken van 30 x 30cm

Tymen

Nieuw lid
25 nov 2015
9
0
Groningen
www.eppinga.nl
Dag,

Ik ben op zoek naar 30x30 cm houtblokken voor het maken van krukjes. Ik kan makkelijk Eiken vinden en Douglas. Ik zou ook een donkerdere houtsoort willen die niet te duur is. Iemand een idee?

BVD
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Als prijs een factor is zou je kunnen kiezen voor een beits of iets dergelijks om het hout donkerder te kleuren. Massieve blokken hardhout zijn vast niet heel goedkoop; zeker niet zo goedkoop als Douglas. Misschien kan Rick Koorman (Masave) je helpen?
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
moet het uit 1 stuk zijn ?
dergelijke maten vind je niet zo veel in hardhout
ik kan eigenlijk alleen meerpalen bedenken
bedrijven die in dit werk zitten hebben wel eens gebruikte meerpalen te koop voor een redelijke prijs.
azobe een optie (is wel erg hard)
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Meerpalen is zeker een optie, als die geslagen worden, en ze mogen maar een bepaalde hoogte boven water uit, wordt de rest er gewoon afgezaagd en dat wordt vaak weggegooid.
Bel eens met de firma Tijsterman, die zitten in Koog aan de Zaan, maar hebben ook werk op de wadden. Hebben bij mijn ark de palen geslagen.
DSC01239.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.