Begin gereedschapwand

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Sinds een maandje of twee heb ik intrek genomen in een deel van in onze nieuwe schuur, hier heb ik de beschikking over over een ruimte van ongeveer drie bij vier meter. Klinkt niet al te groot, maar voor iemand die vooral met handgereedschap werkt en kleine werkstukken maakt ruim genoeg! En er staat nog een Bosch zaagtafel en een Kity combinatiemachine die zelfs niet onder de voet staan! Mooi man!

Maar goed, er moest een nieuw gereedschapsbord komen. Uit mijn vorige werkplaats bleek dat ik het meeste gebruik maak van de meet en afteken gereedschappen, deze moeten dus binnen handbereik zijn voor mij. Dus hiermee ben ik begonnen.
Ik heb gebruik gemaakt van resten wenge en gevlamd esdoorn die ik nog had liggen, het is absoluut geen Studley :rolleyes: maar tot nu toe ben ik tevreden. Helaas ben ik bijna door de resten wenge heen, dus zal de rest een andere combinatie worden.

Dus nog wat foto's...

DSC_0763.jpg
DSC_0772.jpg
DSC_0773.jpg
DSC_0774.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nou Con, het gaat er netjes uitzien zo.
Chique ook wel, ik heb nog nooit een gereedschapsbord met wengé gezien.
Wel erg mooi die combi samen met esdoorn!
Baai de wee.......prachtig handgereedschap trouwens, zelfs de borstel is van Lie-Nielsen waar ik het met een Gamma borstel doe.
Succes verder.

Groet Willem
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Ziet er heel netjes uit Coko, je bent goed voorzien van prachtig meetapparatuur.
succes met de verdere indeling.
gr Nol
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Nou Con, het gaat er netjes uitzien zo.
Chique ook wel, ik heb nog nooit een gereedschapsbord met wengé gezien.
Wel erg mooi die combi samen met esdoorn!
Baai de wee.......prachtig handgereedschap trouwens, zelfs de borstel is van Lie-Nielsen waar ik het met een Gamma borstel doe.
Succes verder.

Groet Willem

Dank je wel Willem, wenge en gevlamd esdoorn is wel wat decadent voor een gereedschapsbord haha, het zijn restjes die ik nog had liggen van een aantal theekistjes die ik een paar jaar geleden gemaakt heb.
Er komt nog veel meer mooi spul te hangen, ook veel oud gereedschap. Vind ik toch het mooiste (en ook goedkoper :) ) . Het prachtige afschrijfmesje dat je ziet is trouwens gemaakt door onze eigen Wilco Flier a.k.a. woodworker!
Ja, en die borstel, ik gebruikte eerst zo'n blokkwast met metalen rand, een onding... soms moet je jezelf iets moois cadeau geven en het is een van mijn meest gebruikte gereedschap.
 
P

Pel

Guest
Ziet er goed uit Con, mooi Kruishout en een mooie Engelse winkelhaak wat er hangt, trouwens het andere gereedschap mag er ook wel zijn, succes met de inrichting. Als ik je ergens van dienst kan zijn, je hebt mijn email adres?

Groet Pel.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Dank je wel Pel, mooi he dat oud gereedschap! Heeft al een heel leven achter de rug in de handen van een vakman. Ik heb ook nog twee grote en prachtige oude Engelse winkelhaken waaronder een beest met een blad van 53 (!) cm!
Je bent van harte welkom om binnenkort eens te komen kijken, is nu nog even lastig misschien. Een beetje een rommel en een vriend van mij moet nog een op rijplaat maken.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.