Houtsoort voor hout snijden en cursus voor mijn zoontje

Maureen

Nieuw lid
24 nov 2015
1
0
Ik ben op zoek naar hout om hout te snijden. Kan mij iemand vertellen welk houtsoort ik het beste mee kan beginnen waar het verkrijgbaar is? Het is voor mijn zoontje van 10 jaar. Hij graag gaan hout snijden. Ik ben ook op zoek naar iemand met passie voor hout snijden die mijn zoontje kan leren hout snijden. Graag in de omgeving van breda/tilburg.
 
P

Pel

Guest
Ik zou om te beginnen voor zachte houtsoorten gaan o.a. balsa is een heel zachte houtsoort wordt veel gebruikt door mensen die vliegtuigjes bouwen, daarna Lindehout is ook nog goed te bewerken. Op You Tube staan filmpjes van zakmes houtsnijden, misschien dat hij daarmee kan beginnen? Trouwens in heel veel steden worden creativiteits cursussen gegeven voor kinderen.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Met balsa hout heb ik geen ervaring, maar ik zie het erg weinig gebruikt worden voor snijwerk. Mijn keus zo dan ook linden hout zijn. Is zeer makkelijk te snijden en ook nog goedkoper dan balsa. Is waarschijnlijk ook bij onze huisdealer masave-hout te koop (stuurt ook op per post!), de Arnhemse fijnhouthandel heeft het zeker in allerlei afmetingen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.