Ervaringen met Festool Kapex

demuis

Actieve deelnemer
29 dec 2009
61
1
Hallo,
ik heb een ELU afkortzaag. Op zich werkt deze goed maar het nadeel is dat hij niet kan schuiven en de zaagbreedte dus tot ca 20 cm beperkt is. Nu wil ik een afkortzaag kopen die kan uitschuiven. Is de Kapex 120 een goede keuze of zijn er ook andere goede ervaringen
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een bevriende timmerman/interieur bouwer heeft er 1 van Dewalt (type weet ik niet). Hij heeft er veel moeite voor gedaan om dit ding uit te zoeken en zweert er bij.
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
ik had vroeger een elu afkortzaag ( nu dus dewalt) heeel goede machine
nu de festool kapex met de volledige set , heeeeeel goed , lichter (9kg) en praktischer en met de laser heb je er een gemak bij

ps de zaagbladen koop ik nooit in belgie of nederland (+- 150€ st
maar in duitsland bij gerschitz 60€ st ( kost wel iets aan verzending maarja)
 
A

Anonymous

Guest
Ik heb een Kapex en ben er erg tevreden over. Superprecies en de dubbele laser vind ik erg handig, nadeel is wel het prijskaartje.
Ik heb hiernaast ook een kleine blauwe Bosch voor werk in situ. Die is nog een stuk lichter dan de Kapex, maar wat betreft nauwkeurigheid van een heel andere orde. Voor bouwwerkzaamheden prima, maar voor meubelwerk niet echt bruikbaar.
Vraag is dus ook wat je er precies mee wilt gaan doen, moet het echt nauwkeurig zijn (vast wel) of is het voor normaal timmerwerk?

Ik ben trouwens geen fan van de afkorters van Dewalt, ik heb 2 modellen gehad en geen van beide hield de calibratie goed vast. Je zou ook naar de LS-serie van makita kunnen kijken, volgens fora "the next best thing" na een Kapex, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Succes met je zoektocht!
Gr, Emiel
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Wat ben je bereid om er voor uit te geven, een Festool Kapex is niet goedkoop, maar wel kwalitatief van het bovenste plankje. Ik heb recent nog een Kapex KS 88 gekocht, dit is dan de versie zonder laser/zweihaak en fijninstelling, dingen die voor mij geen meerwaarde hebben maar dat is bij iedereen weer anders.
Op het werk gebruik ik een DeWalt DW718, doet z'n werk prima alleen de beschermkap lag er al binnen de kortste keren af, bleef constant irritant steken.
 

demuis

Actieve deelnemer
29 dec 2009
61
1
Ik ben inmiddels geslaagd voor een Kapex via marktplaats. Ga hem binnenkort gebruiken voor wat timmerwerk, een steigerhout-loungebank en een bed.

Bedankt voor jullie reakties.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.