alternatief voor kerstballen

Stief

Nieuw lid
16 jan 2015
16
0
Walem (Mechelen)
Toch altijd leuk een zaterdag met slecht weer... Voordeel is wel dat er dan niet veel anders op zit dan binnen te blijven en nog wat te oefenen. Gezien de Sint er bijna is en het daarna tijd is om de kerstboom te versieren dacht ik om van de gelegenheid gebruik te maken om wat kerst decoractie te maken.

20151122_132634 (2).jpg


De twee linkse stukjes zijn kers (+-8 en 4cm lang), het rechtse eik (+-12cm lang). Bij het eerste stuk ben ik zelfs in geslaagd om het zo te krijgen zonder te schuren. Ik neem aan dat dat wil zeggen dat dit snijdend gedraaid is?

Ik hoor het graag als jullie dingen zien die voor verbetering vatbaar zijn (vooral technisch dan, aangezien smaken verschillen). Voorlopig leer ik nog hout draaien met behulp van YouTube, alleen geeft YouTube zo weinig feedback. ;)

Steven
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Is al een goed begin Steven.
Blijven oefenen en veel stelen met uw ogen op beurzen, houtdraaiersvergaderingen enz.
Ik zie dat je van Mechelen bent, Maak uw lid bij de Vlaamse Houtdraaiersgilde en ga maandelijks kijken in uw provincie naar de bijeenkomsten.
Je zal werkstukken zien van anderen, ze worden besproken en onder elkaar krijg je tips hoe iets in elkaar steekt. Er worden per vergadering altijd iets kleins gedemonstreerd waarvan je veel zal opsteken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.