Vraag mbt Autocad

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
In mijn nieuw gebouwde schuur (plafondhoogte 300cm) moet ik nog een trap bouwen, gezien Autocad een "stairs" functie heeft dacht ik dat werkt misschien makkelijker dan Sketchup (veel meer ervaring mee). Het maken an sich ging heel makkelijk, alleen nu de vraag: hoe maakt je een Autocad tekening tot een werkbare woodworking tekening? In Sketchup maak je heel makkelijk "components" en "groups" etc, dan kan je dus een trede er als het ware uit halen en opmeten. In Autocad is alles nu 1 geheel.

Alvast bedankt!

boveng.jpgtrap2d-Model.jpgzijaanzicht.jpg
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ik werk niet met autocad, maar heb wel boeken. Volgens mij moet je naar het draad model en dan inzoomen en afstanden er bij zetten. Als een tree geen los 3D object is kun je dat volgens mij niet zo los halen. Maar mijn boeken zijn voor autocad 2000 en dat is al weer een paar jaar geleden.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Kan je het bestand even hier neer zetten. Wat ik in de kleine plaatjes slecht zie is de voorzijde trede en achterzijde. Soms moet je met die voor/achterhout lijnen mee smokkelen op de spil/hoekpunten, om beter uit te komen.

Denk zelf dat je beter even het één blok kan houden en snel even overtrekken van de lijnen sneller gaat. Dan kan je tree voor tree 1 op 1 uittekenen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.