Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Gaten wegwerken in oud eiken

Goedenavond,

Ben bezig met een tafel van eiken wagondelen.
    Nou zitten er nog gaten in de delen waar voorheen de slotbouten doorheen zaten.

Is er een vulmiddel welke in de gaten gestopt kan worden?
    Heb ook al gedacht aan een proppenboor. Maar de gaten zijn niet allemaal gelijk.

Zou idd. Kunnen. Maar er zit ten gaten van 14mm. Zou het hiermee ook kunnen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wouter79 Bekijk Berichten
    Goedenavond,

Heb ook al gedacht aan een proppenboor. Maar de gaten zijn niet allemaal gelijk.
    Dan denk ik of proppen met de hand maken of de gaten allemaal even groot maken.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Gewoon eiken pinnen op maat maken, je blijft toch zien dat het opnieuw gebruikt hout is, dan mag je gerust zien dat er een eken pin in zit. Of er weer slotbouten er in zetten.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Ik ben ook bezig met eiken wagondelen. Ik vind het juist charme hebben deze gaten. Anders kan je net zo goed nieuw eikenhout nemen. Maar natuurlijk is het ieder zijn ding.

Ik zou ze dicht gieten met epoxy, dan blijf je de gaten nog wel zien wat uitstraling heeft, maar het is wel dicht en kan dan verder niet vervelend zijn

Gewoon laten zitten. Geeft een nostalgische look.

Ik heb ze gevuld met eiken proppen.
    Gewoon stukje eikenhout op ongeveer op maat schaven & schuren en er dan in slaan.
    Behoud je het karakter en je bent de gaten waar vanalles doorheen valt kwijt.

Vullen met vulmiddel zou ik niet doen. Daar wordt het te strak van.

Forum Rechten