Sketchup

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hallo, weet er iemand hier hoe je in sketchup lijnen kunt uit zetten, ik bedoel hiermee dat je op een leeg blad een lijn tekent en deze dan 10x naar boven of beneden kopieer .

Is het geen optie, een topic hier te maken waar de kenners van Sketchup de leken op weg kunnen helpen.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Lars, bedankt voor je reactie ik zal me er morgen is in verdiepen.
 

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
82
8
Gelderland
Dat kun je doen door de lijn te tekenen en dan te verplaatsen met "move". Bij het verplaatsten druk je op Control om een kopie te maken. Dan plaats je deze kopie op de juiste afstand van de originele lijn. Na het verplaatsen typ je bv. 'x10' om 10 kopieën te maken, net zoveel als je nodig hebt.

Gr. Wouter
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Dat kun je doen door de lijn te tekenen en dan te verplaatsen met "move". Bij het verplaatsten druk je op Control om een kopie te maken. Dan plaats je deze kopie op de juiste afstand van de originele lijn. Na het verplaatsen typ je bv. 'x10' om 10 kopieën te maken, net zoveel als je nodig hebt.

Gr. Wouter

of (* of X) *9 wat je hebt er al twee staan. :) Als je er elf hebt kan je met het gummetje weer wissen.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Toppie het werkt, weer wat geleerd, je ziet het nooit te oud om wat te leren.;)

Wouter en Jeroen bedankt voor de uitleg.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hallo, snik snik probleem 2, nu wil ik er horizontale lijnen in plaatsen maar dan werkt de truc niet.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Vandaag heb ik een les gekregen van iemand die sketch up "docent" is.
Ze werkt voor een bedrijf die wellicht wel een cursus wil organiseren voor de houtbewerkers?
Eventueel ook voor de pro`s om specifieke vragen te kunnen beantwoorden.
Zou hier interesse in zijn? Ook als er geld voor betaald moet worden??

Groeten,

Nico
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Vandaag heb ik een les gekregen van iemand die sketch up "docent" is.
Ze werkt voor een bedrijf die wellicht wel een cursus wil organiseren voor de houtbewerkers?
Eventueel ook voor de pro`s om specifieke vragen te kunnen beantwoorden.
Zou hier interesse in zijn? Ook als er geld voor betaald moet worden??

Groeten,

Nico

Ik denk dat hier wel interesse voor is, hangt natuurlijk wel van de prijs en welke dag af.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Neem ook kennis van een oud draadje hierover op dit forum. Niet om te ontmoedigen. Integendeel, maar ik concludeerde er uit dat je de verwachting over het aantal mensen dat tenslotte echt deel blijkt te willen nemen of bij kan dragen laag moet houden.
Een on-line cursus - zoals Pieter noemt - lijkt me nog het meest kansrijk. (Ik heb interesse :) )

mvg
klaas0639
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
@ pietmachielse. Bedankt voor deze "backup-info". Helaas heb ik zelf geen tijd voor de online-cursus, maar ik wens iedereen succes en plezier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.