Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 84

Onderwerp: Oeps!

Moet er nog wel bijzeggen dat de Festraets een heel ander type was dan den Tijl en consoorten...was zwaarder, vlakke dolboord. maak er maar eens een foto van als je de Festraets vind.:-)

Vandaag dit project weer wat verder "gesloopt" Alvorens er opgebouwd kan gaan worden moeten de gebroken delen verwijderd worden. Er moet ook plaats gemaakt worden om aan de gangen te kunnen werken, dit impliceert dan weer dat de wegeringslatten moeten weggenomen worden. Maar, omdat daar de doften op rusten moeten ..., inderdaad, die moeten er dus ook uit We gaan eindigen met een lege schelp op deze manier, maar waar gehakt word vallen nu eenmaal spaanders Er blijven enkel twee tijdelijke dwarse schoren zitten om de boel bijeen te houden tijdens de heropbouw.

De nieuwe voorsteven staat als een huis! Sommige gebroken gangen zijn ingekort en wachten op aanheling met nieuw hout.
    CIMG5810.jpg

Bezig met leeghalen.
    CIMG5811.jpg

CIMG5802.jpg

Achteraan is er ook nog wat loos denk ik
    CIMG5820.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Leuk dat een afgedankte sloep nog een nieuwe kans krijgt! Ik ga 'm volgen!

klaas, afgedankte sloep .....en zeggen dat dit een "beauty" van een roeigiek was ... Ik kan er nog niet van over dat den Tijl er nu zo uit ziet.... Ik heb met verschillende gieken gevaren bij de zeescouts, namelijk met de "Prins Boudewijn", "Prins Leopold", "Aalmoezenier Festraets", den "Tijl"

Heb je nog iets gevonden van de Festraets ? Ben wel benieuwd...btw..zondag opening vaarseizoen Zeescouts in 't stad. Onze groep bestaat 100 jaar (de eerste groep "Georges De Hasque"). Feestelijke editie van de opening deze keer. Er zouden ook vaartuigen tentoon gesteld worden (op de grote markt denk ik...). Ikzelf kan er niet bijzijn.. ik sta met de nacht.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcZS1 Bekijk Berichten
    klaas, afgedankte sloep .....en zeggen dat dit een "beauty" van een roeigiek was ... Ik kan er nog niet van over dat den Tijl er nu zo uit ziet.... Ik heb met verschillende gieken gevaren bij de zeescouts, namelijk met de "Prins Boudewijn", "Prins Leopold", "Aalmoezenier Festraets", den "Tijl"
    't Is inderdaad , maar vanwege het total loss zijn was ie volgens mij wel afgedankt. Het is alleen maar mooi dat hij (zij, 't is een boot/schip) hopelijk weer kunstig gerestaureerd wordt!

Ben nog niet in het depot geraakt, er is altijd wel iets dat er tussen komt, maar uitstel is geen afstel

PS: ze moeten voor de opening van het vaarseizoen wel 't stad intrekken als ze hun thuisbasis afbreken, er is precies een bom ontploft op de LO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcZS1 Bekijk Berichten
    Feestelijke editie van de opening deze keer. Er zouden ook vaartuigen tentoon gesteld worden (op de grote markt denk ik...). Ikzelf kan er niet bijzijn.. ik sta met de nacht.
    Als dat de Grote Markt in StNiklaas is dan kun je natuurlijk wel even op de webcam kijken die vanaf het stadhuis over de Grote Markt uitkijkt.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Mooi om te zien hoe 'onze' Tijl er beter en beter begint uit te zien. Wij hebben nog alle vloertjes, het naambordje, het roer, de helmstok, de masten & riemen liggen. Zullen die komen brengen zodra dat nodig is. Succes nog!

Opening Vaarseizoen was op de Grote Markt in Antwerpen.
    Mooie dag... Georges de Hasque zal het met fierheid gade geslagen hebben van daarboven...

Forum Rechten