Oeps!

tuoh

Oud hout
De klus is op een haartje na geklaard, volgende week nog even de Sikaflex glad afwerken en klaar is Kees.
Uiteindelijk de gaten met de verzonken bouten dicht gekit wegens te weinig plaats voor proppen. Hier zijn geen problemen meer te verwachten in de toekomst.

De averij als gevolg van een aanvaring(kje) is ook hersteld.
IMG_0914.jpg

Alle gaten dichtgekit.
IMG_0913.jpg
IMG_0910.jpg

Wat rest is voor de schilderploeg van dienst:p
Het volgende dringend project ligt ook al even in de loods, een S-spant met heel wat werk aan Hier maak ik binnenkort wel een nieuw topic voor aan.
 
P

Pel

Guest
Heel leerzaam om te volgen als landrot, vakwerk André.

Groet Pel.
 

BertJ

Nieuw lid
2 aug 2016
12
0
Op zondag 15 april kan je op de ZAS-zeescoutsbasis al de nog varende roeigieken komen bewonderen tijdens 'Opening Vaarseizoen'.
Vanaf 11u, Thonetlaan 165 op de Antwerpse Linkerscheldeoever. Iedereen welkom.
 

MarcZS1

Nieuw lid
27 dec 2015
12
0
Hallo iedereen. Het is al eventjes geleden dat ik op de site ben geweest. Ik ben oud zeescout van den 1 en heb nog met den Tijl gevaren. De Soetkin was er toen nog niet...wel de Nele. Ook met de Prins Leopold gevaren in het begin (foto voor het vertrek naar den Biesbosche). De linkse giek moet de Maarten Tromp of de Almoezenier Festraets zijn. PrinsLeopold1.jpg
Er was ook de Maarten Tromp. Die mannen van dat kwartier hebben nog zelf enkele rotte stroken vervangen in den tijd...
Ik lees ook niets meer over den Tijl... hoe is het ermee..?
In elk geval mooi werk aan de Soetkin !

Groeten,
Marc
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Dat heb je met klussen die niet prioritair zijn, die worden al eens stilgelegd omdat er dringende klussen binnenkomen.
Den Tijl is dus het slachtoffer van de drukte in de loods. Eerst moest er een BB11 gerestaureerd worden, die is ondertussen buiten, maar nu ligt er oude reddingsboot met een deadline op 15 april!

De reddingsboot krijgt een tweede of derde leven bij een school in Aalst, daar gaan ze de lessen lichamelijke opvoeding in een nieuw kleedje steken:p
Er zal moeten geroeid worden met het ding, en dat gaat de nodige zweetdruppels kosten bij de bemanning van dienst.
Een zware boot van 9m lang en een kleine 3m breed met zes zware roeispanen voortbewegen over stromend water? Dat word een klus voor de nablijvers vrees ik:p

Er is ondertussen ook weer een roeigiek binnengebracht waar quasi alle spanten moeten vervangen worden, en naar ik begrepen heb ligt er nog eentje te wachten op een revisie.
Plenty ander werk dus, jammer voor Den Tijl, maar uitstel is geen afstel.
 

BertJ

Nieuw lid
2 aug 2016
12
0
Dag Marc, ter uwer info: de Maarten Tromp is begin de jaren '80 verkocht aan een zeescoutsgroep uit Gent, maar zou ondertussen gesloopt zijn. De Aalmoezenier Festraets is weggeschonken aan het Scheepvaartmuseum, en ligt nu in een bewaarloods van het MAS op het Eilandje. Deze loods is soms open voor bezoek, zoals bij één van de vorige edities van WaterrAnt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.