Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 84

Onderwerp: Oeps!

Oeps!

Een paar weken geleden hebben we bij de vzw Tolerant een perte totale binnengekregen, een roeigiek, heeft tientallen jaren schadevrij gevaren bij de zeescouts maar verleden jaar ging het mis. Een strekdam in de weg en een overijverige reddingsdienst zorgden samen voor een wrak. total loss volgens de verzekering en dus afgeschreven, men zocht dus een bereidwillig slachtoffer om het wrak over te nemen
    Als een behoudsvereniging voor varend erfgoed met flink wat oud zeescouts onder de leden was een nieuwe bestemming voor het"wrak" snel gevonden. Toen ik een tijdje geleden het ding ging bekijken viel het me op dat de schade al bij al nog meeviel, daar is terug iets moois van te maken. De giek ligt nu in onze bouwloods, neergevlijd in een nieuw gebouwde wieg en klaar voor een make-over.

Binnenkort op zoek naar geschikt hout (Sipo en Essen en Eik) en we kunnen aan de slag. In eerste instantie word het hele ding kaal gezet, dus alle vernislagen eraf, kunnen we starten op een blanco lei

Enige secundaire schade blijkbaar
    ZS-giek-01.jpg

Afgerukte voorsteven.
    ZS-giek-05.jpg

Achteraan ontbreekt er ook iets lijkt me.
    ZS-giek-02.jpg

Ook de knieën laten het afweten.
    ZS-giek-09.jpg

Binnen enige tijd word dit terug een zo goed als nieuwe roeigiek waar we als vereniging zelf mee gaan varen met de gestraften aan de riemen

Athanor
    Guest
    Mooie uitdaging André! Ik ben heel benieuwd naar de problemen die je tegenkomt en hoe je dat gaat oplossen. Zal het graag gaan volgen en hoop dat je ons een mooie verslag doet!

Succes! Fons

Succes. Leuk project.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Mooi project touh, deze ga ik ook volgen.
    Graag veel plaatjes bij de uitleg en zo nu en dan een filmpje voor rendew
    Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Inderdaad een leuk project
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Als ik dat hier allemaal zie op dit forum en wat ik ook nog wel eens zelf zou willen doen dan lijkt mij 1 leven te kort :-)

Veel succes met de renovatie/restauratie/reparatie

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Volgens mij zie ik in het begin van dit filmpje (rond 0:55) net zo'n roeigiek voorbij komen....

Goe gezien, dat is inderdaad een gelijksoortig exemplaar. Ze hebben er in totaal vier van dat model en er word meestal mee op de Schelde gevaren.

Het eerste nieuwe onderdeel is gemaakt, een nieuwe voorsteven, Zaterdag al eens presenteren en aanhelen aan wat rest.
    De spiegel is ook terug compleet, had alleen geen fototoestel bij om dit heugelijke feit vast te leggen op pellicule Uitstel is evenwel geen afstel, die foto's volgen nog wel.

CIMG5180.jpg

CIMG5181.jpg

CIMG5183.jpg

Leuk topic, op de watch list!

Forum Rechten