verloopstuk

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
Beste houtwerkers,

ik heb zo'n mooie festool afzuiging (ctl26) met een 36 mm slang.
Deze 36 mm past niet op alle festool apparaten bijv. niet op de rotex90, want die heeft een d27 aansluiting

Weet iemand een mooie oplossing voor een handig LOS verloopstuk? Of waar ze te koop zijn
Festool heeft ze niet. Festool heeft wel een "vast" verloopstuk van d36 naar d27, ter vervanging van de standaard d36 aansluiting op de slang maar dat wil ik niet. Ik wil snel kunnen wisselen tussen d27 een d36 met de d36 slang.

Het verloopstuk dient deze afmetingen te hebben, en van flexibel materiaal te zijn (geen hard plastic):
A kant 38mm buitenmaat cilinder, B kant 27mm binnenmaat cilinder.
De A kant gaat dan IN de d36 slang en de B kant gaat over de (stofaansluiting van de) rotex90 heen.

bedankt
Pieter.
 

Donvh

Actieve deelnemer
8 apr 2015
31
2
Hey Pieter,

ik heb ook die beide machines en bij mij past het. Alleen waar ik bij bijna alles de slang in de machine steek moet hij bij de rotex90 eroverheen.

Gr. Don
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Festool heeft een los verloopstuk van Ø36-27 mm: DC-D 36/27-AS (768135) dat je tussen de slang en de machine plaatst.
Is moeilijk op de website te vinden, die is zowieso incompleet. Als je het nummer in tikt vindt je hem wel.
En is te bestellen bij iedere Festool winkel.
768135_1.jpg
 

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
@neel

verloopstuk van Ø36-27 mm: DC-D 36/27-AS (768135)

dat is 'm! dank je. ik ga 's kijken hoeveel euros die kost..
 
Laatst bewerkt:

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
Ja dat gaat niet passen, de slang die bij mijn ctl zat is een maatje kleiner

bij mij ook maar ik heb een 2e/nieuwe slang aangeschaft, van 36mm dus.

overigens met als doel betere afzuiging maar daar merk ik bijzonder weinig van, dat de 36mm beter afzuigt.

Dank
Pieter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.