Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: verloopstuk

verloopstuk

Beste houtwerkers,

ik heb zo'n mooie festool afzuiging (ctl26) met een 36 mm slang.
    Deze 36 mm past niet op alle festool apparaten bijv. niet op de rotex90, want die heeft een d27 aansluiting

Weet iemand een mooie oplossing voor een handig LOS verloopstuk? Of waar ze te koop zijn
    Festool heeft ze niet. Festool heeft wel een "vast" verloopstuk van d36 naar d27, ter vervanging van de standaard d36 aansluiting op de slang maar dat wil ik niet. Ik wil snel kunnen wisselen tussen d27 een d36 met de d36 slang.

Het verloopstuk dient deze afmetingen te hebben, en van flexibel materiaal te zijn (geen hard plastic):
    A kant 38mm buitenmaat cilinder, B kant 27mm binnenmaat cilinder.
    De A kant gaat dan IN de d36 slang en de B kant gaat over de (stofaansluiting van de) rotex90 heen.

bedankt
    Pieter.

Hey Pieter,

ik heb ook die beide machines en bij mij past het. Alleen waar ik bij bijna alles de slang in de machine steek moet hij bij de rotex90 eroverheen.

Gr. Don

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Yup, de binnenzijde van de 36mm slang is normaal gezien 27mm en past op de 27mm aansluitingen.

Festool heeft een los verloopstuk van Ø36-27 mm: DC-D 36/27-AS (768135) dat je tussen de slang en de machine plaatst.
    Is moeilijk op de website te vinden, die is zowieso incompleet. Als je het nummer in tikt vindt je hem wel.
    En is te bestellen bij iedere Festool winkel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Donvh Bekijk Berichten
    ik heb ook die beide machines en bij mij past het. Alleen waar ik bij bijna alles de slang in de machine steek moet hij bij de rotex90 eroverheen.
    dat snap ik niet, zie foto van mijn d36 slang
    IMG_20151119_180614603.jpg

@neel

verloopstuk van Ø36-27 mm: DC-D 36/27-AS (768135)

dat is 'm! dank je. ik ga 's kijken hoeveel euros die kost..
    Laatst gewijzigd door Houtgebruikt; 19-11-15 om 19:16.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rhynix Bekijk Berichten
    Yup, de binnenzijde van de 36mm slang is normaal gezien 27mm en past op de 27mm aansluitingen.
    bij mij is de binnenzijde van de vaste mof van de d36 slang ca. 37mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houtgebruikt Bekijk Berichten
    dat snap ik niet, zie foto van mijn d36 slang
    Ja dat gaat niet passen, de slang die bij mijn ctl zat is een maatje kleiner

Don vh waarschijnlijk heb je dan de 27mm slang

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Donvh Bekijk Berichten
    Ja dat gaat niet passen, de slang die bij mijn ctl zat is een maatje kleiner
    bij mij ook maar ik heb een 2e/nieuwe slang aangeschaft, van 36mm dus.

overigens met als doel betere afzuiging maar daar merk ik bijzonder weinig van, dat de 36mm beter afzuigt.

Dank
    Pieter

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten