Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Vandiktebank gebruiken

Hallo,

Ik ben nu een paar maanden bezig met houtbewerking in meubels (simpel, steigerhout) maar nu wil ik wat sloophout gaan toepassen in een tafelblad en als wand deel maar alle planken zijn scheef 😀
    Klopt het dat ik deze allemaal netjes recht kan krijgen met behulp van een vandiktebank?

En waar zou ik daar dan gebruik van kunnen maken? Ik heb de afgelopen weken geïnvesteerd in divers gereedschap en machines maar het ontbreekt me aan ruimte voor een vandiktebank. Zijn er hier mensen van de omgeving Tilburg die mij hiermee willen helpen? Of zijn hier bedrijven voor? En wat is dan een redelijke prijs voor zo'n 50-60 planken?
    Ik ben echt nog een beginner en wil dingen graag leren maar weet nog niet goed waar ik wat kan laten doen mocht ik het zelf niet kunnen.

Ik hoop dat jullie mij hierin tips kunnen geven, alvast bedankt.

Tjeerd de Kort

Een van de problemen met sloophout is dat je een grote kans loopt op het beschadigen van je gereedschap daarom zal het niet meevallen iemand anders dit voor je te laten doen, maar als even google met vlak-vandikte bank huren probeert vind je wel wat, is misschien een optie.
    Met een vlak en vandikte bank krijg je "alles" haaks en recht...

Succes, Marcel.

In best wel wat steden heb je een stadswerkplaats, daar kan je ruimte huren en gebruikmaken van de machines die er staan en krijg je ook begeleiding, kan je cursussen volgen enz.
    Misschien hebben ze in tilburg ook wel zoiets, hier kunnen ze je misschien verder helpen; http://fablab013.nl/blog/stadswerkplaats-tilburg/
    Om nou problemen te voorkomen met sloophout heb ik een tijdje geleden een metaalscanner gekocht van Zircon, dan weet je in ieder geval dat je geen probleem krijgt met verborgen schroeven en spijkers.
    https://www.conrad.nl/nl/zircon-m40-...at-814691.html