Variatie op Celtic Wedding Goblet

Stief

Nieuw lid
16 jan 2015
16
0
Walem (Mechelen)
Bij deze mijn eerste "serieuzere" werkstuk.
De zus van een kennis van ons is binnenkort vijf jaar getrouwd (houten huwelijksverjaardag) en voor deze gelegenheid had ze dus het plan opgevat om iets in hout cadeau te doen. Al snel kwam de vraag of ik iets kon maken. Een houten dienblad met hun naam op bvb. Aangezien ik geen pyrografie toestel heb en ook geen sjablonen om letters te frezen, besloot ik dus maar om wat verder te zoeken. Zo kwam ik op een Celtic Wedding Goblet. Jammer genoeg vonden ze dit te katholiek. Proberen uit te leggen dat er niets katholiek aan is maar ik begrijp hen ergens ook wel een beetje, het is uiteindelijk een "kelk". De goblet werd dus een theelicht/waxinelicht-houder.

20151115_133922small.jpg
 

Stief

Nieuw lid
16 jan 2015
16
0
Walem (Mechelen)
Geen Acacia. Ik had eerst een test stuk gemaakt uit een stuk tulp dat ik nog liggen had om te zien of het me zou lukken. Op een uitschieter na en een gebroken ring zag het er best ok uit. Maar toen degen die het gevraagd had de "klad" versie zag, vond ze het zo mooi dat ze het in hetzelfde hout wou. Ik heb nog een paar andere soorten laten zien, van es over eik naar kers en noten maar het tulpen hout bleef de voorkeur weg dragen. En zoals het gezegde gaat: klant is koning en dus heb ik ook de definitieve versie in tulp gemaakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.