Toon nieuwe berichten?

WR1944

Oud hout
Dagelijks bekijk ik het forum. Ik klik op "Toon nieuwe berichten" en per onderwerp kies ik "Eerste ongelezen bericht". Dan sla je alles over dat je al gelezen hebt. Echter merk ik dat na verloop van tijd enkele nieuwe berichten aan het spiedend oog van het programma ontsnappen. Dan moet ik na een sessie alle nog oplichtende icoontjes uit het forumoverzicht alsnog nalopen op ongelezen berichten.
Ligt dit nu aan mijn systeem of komt dit bij meer mensen voor?
Ik kan er goed mee leven en er hoeft geen programmeur gelijk aan het werk te gaan om dit te verhelpen als het niet aan mijn computer zou liggen. Ik meld het alleen omdat ik dit als een kleine onvolkomenheid zie die bij een volgend onderhoud van het programma mogelijkerwijs verholpen zou kunnen worden.
 
A

Athanor

Guest
Ik werk veel met Opera als browser en daar heb ik problemen met de blauwe vlakjes, die gaan niet uit na het lezen van het bericht. Daarom werk ik voor het forum met Explorer.

Fons
 

WR1944

Oud hout
Ik werk met Internet Explorer versie 8. Het tonen van de wel of niet gelezen berichten is een cookies aangelegenheid. Als de interactie tussen programma en PC m.b.t. de cookies afhandeling niet goed verloopt worden de gelezen berichten niet als zodanig gemerkt.
Het is geen echt probleem, het is alleen jammer dat sommige berichten er tussendoor slippen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Oud topic van voor het nieuwe forum, maar het onderwerp is wel waar ik naar op zoek was en vandaar dat ik hier even op aanhaak.

Hou zit het nu met het inzichtelijk zijn van oude/nieuwe/ongelezen topics? Ik zie old, new, blauw, rood en verschillende envelopjes. Als ik bij de forum actions selecteer dat ik alles gelezen wil hebben, verdwijnt de old/new verdeling, maar ik blijf wel rode/blauwe envelopjes houden en envelopjes die open en dicht staan. Wat is nou wat?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ondertussen is het wel ongeveer duidelijk. Wat ik dan nog wel heb en wel een beetje 'storend' vind, is als ik een post gelezen heb en ik klik direct weer op de link "forum", dan blijft deze post als ongelezen zichtbaar. Pas als ik de post open, vandaar naar het sub-forum ga en dan naar forum (oftewel de forum frontpage), dan wordt de post als gelezen aangegeven (is het nog te volgen?).
Ik weet niet of dit een kwestie is van een vinkje aanpassen, maar dan zou mijn voorkeur daar naar uit gaan. Mocht het niet aangepast kunnen worden, laat dan maar zitten ;)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Aanhakend op dit oude onderwerp. Ik gebruik altijd de link: www.woodworking.nl/search.php?do=getnew&contenttype=vBForum_Post om nieuwe onderwerpen te zien. Met het nalopen van deze lijst ben ik altijd even bezig, waarbij ik tussendoor ook wel eens wat anders doe. Vaak gebeurd het dat tegen de tijd dat ik aan de tweede pagina begin, er een soort timeout is opgetreden, waardoor de lijst niet meer beschikbaar is. Ik moet dan de link opnieuw gebruiken, waarbij je dus heel veel berichten mist. Kan die timeout langer gezet worden? Mag van mij ook helemaal uit, want er is immers een knop om alle topics als gelezen te markeren.

En verder mis ik een knop om meteen al mijn eigen berichten te zien. Bij voorkeur één met zelf gestarte onderwerpen, en één voor topics waar ik op gereageerd heb. Die zie je bij andere fora ook soms. Kunnen die knoppen toegevoegd worden?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
De software die we voor het forum gebruiken is van Vbulletin, eigenlijk wel de meest gebruikte forumsoftware. We gebruiken een bijna standaard versie, maar er zijn van derde partijen wel allerlei toeters en bellen aan toe te voegen. Ik heb ooit voor ons marktplein software gekocht, maar dat bleek zo onhandig te werken, dat ik het na een paar maanden weer uitgeschakeld heb. Ik sta altijd open voor verbeteringen, maar alleen als het voor de grootst gemene deler is, iedereen moet er wat aan hebben en er zeker geen last van ondervinden.
Kun je een voorbeeld geven Bijtel van een forum met deze extra functies? Heb je overigens ooit het FAQ doorgespit mbt de mogelijkheden?

jaap
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
En verder mis ik een knop om meteen al mijn eigen berichten te zien. Bij voorkeur één met zelf gestarte onderwerpen, en één voor topics waar ik op gereageerd heb. Die zie je bij andere fora ook soms. Kunnen die knoppen toegevoegd worden?

Klik op je profielnaam, in de linkerkolom zie je het volgende: Vindt alle berichten. (Dit zijn de topics waarin je zelf hebt gereageerd) en, Vindt alle gestarte onderwerpen. (Dit zijn topics die door jou zijn aangemaakt)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
@CivixX: Bedankt! Die knoppen zijn er dus al :D

Uit de Faq:
Hoe kan ik de nieuwste berichten zien?
Als je ingelogd bent, wijzigt de link 'Berichten van vandaag' in 'Nieuwe berichten', waar je een lijst vindt van alle onderwerpen die gemaakt of gewijzigd zijn sinds je laatste bezoek.
De beheerder kan de forums ook zo instellen dat elke onderwerp die je leest in de database gemarkeerd wordt. Als dat zo is ingesteld, dan worden nieuwe onderwerpen (of onderwerpen met nieuwe berichten) gemarkeerd als niet gelezen, totdat je ze gelezen hebt.
Hier zit echter een ingebouwde grens aan, waardoor alle onderwerpen na een bepaald aantal dagen automatisch worden gemarkeerd als 'gelezen', of je ze nu gelezen hebt of niet. De standaardinstelling is 10 dagen, maar de beheerder kan deze periode wijzigen.


Wat hier niet specifiek bijstaat, is dat de "nieuwe berichten" na een tijdje ook automatisch als gelezen worden gemarkeerd. Dus niet pas de volgende keer dat je op bezoek komt, of na een bepaalde inactiviteit vind hij dat je er "opnieuw" bent. Soms is dit al na een uur heb ik het idee. Voor mij is dit te kort. Maar als het langer zetten van die periode ervoor zorgt dat anderen er last van hebben, dan moet dat natuurlijk niet verandert worden. Zo belangrijk is het nou ook weer niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.